Виртуалното присъствие - по-важно от всякога
Спомнете си последните няколко срещи, които сте имали: бяха ли онлайн или лични? В наши дни личните срещи и общуване с колеги се превърнаха в нещо приятно, а виртуалното се превърна в наша норма.
Поради това нашето професионално присъствие и по-специално присъствието ни във виртуална среда се превърна в критична част от това, което може да направи или прекъсне една кариера (и ще остане така, тъй като компаниите и отделните хора възприемат първо виртуални и хибридни модели).
Какво точно е професионално присъствие?
Моята дефиниция, пише авторът на статията, е двойна: как и къде ви виждат другите. Докато първото е това, за което хората могат инстинктивно да се сетят, когато мислят за „присъствие“, обхващащо понятия като професионализъм, увереност и надеждност, къде е също толкова критично. Не можете наистина да превъзхождате само с едно парче. И двете трябва да бъдат взети под внимание, ако искате да се откроите във вашата област, за да станете по-признати, влиятелни, успешни и овластени.
Ето ключовите области, които трябва да усъвършенствате, когато става въпрос за вашето виртуално присъствие, за да направите трайно впечатление:
Внесете енергията в обажданията (след това внесете малко повече)
Чували ли сте някога за RBF - „почиващо бизнес лице“, неутралното или отрицателно изражение на лицето, което често виждаме при видео разговори.
Когато сме на видео, енергията се заглушава на камерата, защото има допълнителна бариера (екранът). Добавете това в допълнение към факта, че не получаваме толкова лесно тези сигнали и енергия, които получаваме лично, които ни позволяват да играем един с друг, и не е чудно, че толкова много от нас обличат своите RBF.
Добавянето на тласък на енергия към обажданията ви може да ви направи по-симпатичен и представителен. Често ще се нуждаете от повече енергия, отколкото си мислите, за да сте сигурни, че наистина се показва на екрана.
Направете тези 3 неща, за да добавите повече енергия към следващото си видеообаждане:
- Усмихвайте се – усмивките са заразителни! Когато работим от вкъщи, е лесно да бъдем хванати в последователни срещи и да изпаднем в по-спокойно или пасивно състояние. Усмивката на другия човек показва, че сте дружелюбен и достъпен и показва, че разговорът ще бъде положителен.
- Смейте се — Преди да се включите в следващото си видеообаждане, помислете за спомен или сцена от шоу, което ви кара да се смеете. След като щракнете върху „Присъединете се“, тази положителна енергия ще бъде по-осезаема за другия човек, когато започнете разговора.
- Използвайте ръцете си – не искаме да се насилваме толкова, че да излъчваме енергия от „джаз ръце“, но искаме да сме сигурни, че ръцете ни се виждат на екрана. Показването на ръцете ви може да ви накара да изглеждате по-надеждни, по-топли и симпатични. Не ги дръжте пасивно в скута си или на клавиатурата си.
"Украсете" вашата виртуална среда
Един от най-големите комплименти, които получавам, е когато хората ме питат дали фонът на видеото ми е виртуален. Малко знаят, че от двете страни на фона ми има бягаща пътека, външно техническо оборудване и огромни светлини за софтбокс. Объркано е! И това е добре. Най-важното е, че около шест фута пространството зад мен изглежда професионално. Това е, към което трябва да се стремите и вие, добавя авторът на статията.
Ако сте били на разговор с някого и той е имал легло или разхвърляна стая зад себе си, подсъзнателно или не, вероятно правите определени негативни предположения за него. Сравнете това с човек, чийто фон е организиран и показва черти на неговата личност (независимо дали са растения, снимки или дори уникален тапет), и е вероятно да мислите за него по-положително.
Въпреки че поддържането на вашата среда е важен начин бързо да покажете своя професионализъм, не става въпрос само за вашето минало.
Този раздел се нарича „подготвяне на вашата виртуална среда“ с причина. Добавянето на визуални елементи върху вашето видео с помощта на инструменти като Warmly или дори Zoom наслагвания е начин да ви помогнем да се откроите, като същевременно се уверите, че се възползвате напълно от малкия прозорец на пространството (буквално), който ни предоставя едно видеообаждане.
Водете ефективно срещи
Срещите са един от най-добрите канали, където можете да се възползвате както от „как“, така и от „къде“ на присъствието. Важно е да бъдете гледани в положителна светлина на срещите (двата раздела по-горе ще помогнат за това) и е важно да се появявате на правилните срещи, тъй като срещите често могат да бъдат единствените няколко момента, които получавате с висшето ръководство или клиентите. Искате сигурен начин да заредите присъствието си? Водете продуктивна и ефективна среща с правилните хора във (виртуалната) стая.
Лесен начин да започнете да улеснявате срещи като шеф е като следвате рамката за пасивни към активни срещи.
Стъпките от рамката на пасивната към активната среща:
- Загрявка
- Покани
- Пауза
- Наблюдавайте/Слушайте
- Взаимодействайте
Звучи достатъчно просто, но продължаваме да преживяваме безброй срещи, при които един човек говори в групата през цялото време, срещата излиза извън темата или не сте сигурни защо сте там.
Следвайте тези ключови стъпки, за да сте сигурни, че всеки може да допринесе, вашият екип се чувства видян и чут и вие постигате планираната цел за разговора.
Изградете своя опит в LinkedIn
Най-голямата област на възможност, която виждам в категорията „къде“ на присъствие, е в LinkedIn. LinkedIn вече не е просто сайт за работа – това е платформа за разговори и общност. Мислете за LinkedIn като за вашата онлайн целева страница. Дори и да не търсите работа, хората ще посетят вашия профил. Трябва да се уверите, че е актуален и оптимизиран (никога не знаете какви възможности могат да ви се открият!).
След като разберете това, е време да започнете да публикувате съдържание. И не, това не означава, че трябва да се идентифицирате като създател на съдържание или инфлуенсър. Но това означава, че трябва постоянно да публикувате съдържание, за да създадете по-пълно онлайн присъствие. Това може да бъде под формата на коментари, принос към съвместни статии или създаване на ваши собствени публикации (и не е необходимо да са само писмени публикации - изберете носителя, който работи добре за вас, независимо дали са видеоклипове, документи или нещо друго).
Все още не сте убедени? 82% от купувачите ще потърсят продавач в LinkedIn, преди да отговорят на усилията за търсене, според RAIN Group.
Изграждането на вашите експертни познания в LinkedIn ще изиграе важна роля за установяване на доверието ви и да направите вашата онлайн страница по-пълна.
Ако това е ново за вас, изграждането на вашето виртуално присъствие може да ви се стори като безкраен списък със задачи. Добрата новина е, че всички тези неща са умения, които могат да се научат (и да, това са умения, които трябва да практикуваме и да получаваме обратна връзка). С практика и правилното ръководство всеки може да постигне силно виртуално професионално присъствие, което да му помогне да стане по-успешен.
Източник: Лорейн Лий, за entrepreneur.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.