Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Аз гледам рекламата и рекламата ме гледа!
Някои смятат, че най-голямата тема в маркетинга в момента е софтуерът за блокиране на банерите в интернет и неговото въздействие върху националните пазари. Но има и нещо друго, отбелязва американското списание Quartz. Най-голямото развитие в рекламата в момента може да не е дали гледаш рекламите, а дали рекламите гледат теб.
Това лято пешеходци в Лондон преминаваха и поглеждаха набързо към плакати, рекламиращи марката разтворимо кафе Bahio. Повечето от тях вероятно не са имали представа, че всъщност по този начин доставят данни на нещо, което създателите на кампанията наричат "първата създавана в света постер кампания с изкуствен интелект".
Използвайки камерата Microsoft Kinect - същото устройство, които добре познават някои фенове на играта Xbox, всеки рекламен плакат сканираше гримасите на минаващите край него хора. След време изображенията и надписите върху плакатите се промениха, за да отразят реакциите на хората.
Кампанията е дело на агенция M&C Saatchi, Posterscope и Clear Channel в Англия. Плакатите са събрали над 42 000 лицеви реакции това лято, според "Гардиън". В отговор на съмненията, че е нарушено правото на лична неприкосновеност на минувачите, като са събрани данни за тях без разрешение, M&C Saatchi посочва, че не е запазила никакви снимки, в които хората да са разпознаваеми. "На всяка интеракция се дава номер и това е всичко", каза агенцията. "Опитваме се да не сме плашещи", посочи Дейвид Кокс, ръководител иновации в M&C Saatchi.
Критиките към рекламите дойдоха по две линии - първо, с това криейтивът в рекламата се унищожава и на негово място се слагат роботи. Машините заемат все повече работни места във всяка индустрия, оказва се и в рекламната. Втората критика е, че по този начин рекламата прекрачва граница и нарушава личното пространство. Така се отхвърля възможността хората да избират дали някой да събира данни за тях или не.
Употребата на технологии в маркетинга е в бум, с най-различни практики, от магазините, които разпознават лицата на клиентите си, до автоматичните предложения за отбелязване на Facebook.
Европа гледа скептично на подобни технологии. Германия отсъди през 2011 г., че Facebook незаконно използва софтуера за разпознаване на лица, нарушавайки закона. Това блокира възможността компанията да представи на континента приложението си Moments.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.