Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|БАКА оцени рекламния пазар в България на 307 млн. лв.
През 2014 г. нетният рекламен пазар в България е възлязъл на 307 млн. лв. Това сочат данни на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), обявени днес от председателя на управителния й съвет Красимир Гергов. Статистиката стана ясна на провелия се в столичния Модерен театър традиционен годишен рекламен форум на БАКА, който се състоя за 19-и път. През 2015 г. асоциацията навършва 20 години.
Сумата от 307 млн. лв е по-висока спрямо тази за предходната 2013 г., когато БАКА оцени рекламния пазар у нас на 303,38 млн. лв.
Пазарът на телевизионна реклама в страната брутно се е увеличил с 5,3%, но нетно е спаднал с около 2,5%, допълни Гергов. Обемът на рекламата в пресата се е покачил с 6,2%, при увеличение на нетните приходи с 2,9%. Радиото има 10% ръст на рекламата брутно и увеличение на нетните приходи с 3,3%. Външната реклама е увеличила обема си с 21% бруто. Увеличение на нетните приходи от нея има с 9%. В интернет също има увеличение на рекламата – с 14,4%. Нетните приходи са скочили с 8%. В категорията на интернет БАКА не отчита приходите в мрежи като Google, в които световно се изчислява, че има 18% ръст на онлайн приходите от реклама за миналата година. Смята се, че за България скокът е над 20% в прихода от интернет.
На форума БАКА обяви и победителите в тазгодишния конкурс за рекламен филм Young Lions, който тя организира. Това са Георги Янакиев и Александър Антонов. Те изработиха филм по темата "София – творчески град на киното", след като столицата беше обявена за такъв от генералния секретар на ЮНЕСКО. Събитието съвпада с 2015 г., когато се навършват 100 години от излизането на първия български филм - "Българан е галант", отбеляза Дончо Барбалов - заместник-кмет на Столична община.
Двамата млади креативни таланти Георги и Александър ще представят България на най-престижното международно събитие за реклама през годината - фестивала в Кан, Франция (Cannes Lions), чието 62-ро издание предстои. Миналогодишните победители в конкурса Young Lions Bulgaria Film 2014 - Владимир Герасимов и Желез Атанасов - успяха да спечелят златен медал на фестивала.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.