Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Банерът е мъртъв, да живее банерът!
Интернет банерът може да изглежда като артефакт от ранната епоха на мрежата, но той ще се окаже ключова предпоставка за появата на повсеместна рекламна система на бъдещето, която ще се простира навсякъде в реалния свят.
Какво означава това?
Представете си физическа среда на живот, в която всяка наша нужда се посреща незабавно. В нея термостатът знае точно как да се настрои, без да сте до него; аудиосистемата на колата ви знае коя песен да ви пусне и кога; продавачът в магазина винаги е наясно дали предпочитате найлонова или хартиена торбичка.
Човекът става все по-предвидим. Все по-малка нужда има от него в обслужването.
Много от технологиите в тази насока вече са измислени. Например автомобилите без водач. Не е тайна, че персонализирането, пригаждането към индивидуалната нужда на клиента и автоматиката ще играят водеща роля за бъдещето на бизнеса. По-конкретен въпрос е обаче как ще стигнем до това бъдеще?
Предприемачът Джон Батъл – автор, блогър и един от редакторите основатели на Wired е на мнение, че вече е създадена базисната инфраструктура, която е нужна, за да стане това. Тя се е родила в ранната фаза на развитие на интернет и е съвсем проста и позната - банер рекламата.
В блога си Батъл пише, че системата на банер рекламирането, което мнозина смятат за интернет реликва, ще бъде „археология на бъдещето”. Рекламите, които населяват мрежата и знаят дали да покажат маратонки на потребител, който бяга за здраве, или бизнес книги на друг, който е мениджър, работят чрез системен модел, който може да послужи за основа на персонализирането на рекламата извън границите на интернет браузърите ни и традиционните компютърни системи. Извън тях и в истинския свят.
Понястоящем, пише авторът, светът работи с твърде усложнената система "Request Process Response" (заявка-процес-резултат в компютърните системи). Тя води до предлагането чрез поява на банер реклами. Тази система обаче ще бъде елемент от миналото, който ще ни доведе до далеч по-интересно състояние на бъдещето. Днешните рекламни специалисти, грамотни в областта на технологиите, работят по компютърна архитектура, която ще обхване целия ни свят и цялостните ни общества. Всеки магазин, който посетим, всеки автомобил, който шофираме, всяка транзакция на този свят ще стане данни, които си взаимодействат със специална програмна инфраструктура.
Замислете се - този масив от данни, който важи извън средата на клавиатурите и мишките, вече съществува. Смартфонът ви знае кои точно реклами да ви покаже на базата на това, което докосвате с пръстите си.
Помислете и за последния високотехнологичен магазин на Nike в Ню Йорк. В опит да променят шопинг изживяването на клиентите си, Nike им предложиха да ги екипират със сензори за следене на мозъчните вълни, които й позволиха да следи отговора им към различни стимули в магазина. В случая данните бяха използвани за да се създаде арт проект. Но не е трудно да си представим как тази технология може да се използва, за да изгради рекламна система, създадена върху модела на персонализираната реклама на банера, която ще превземе в бъдеще външния свят.
Джон Батъл казва, че банерът като интернет реклама наистина може да умре някой ден, но на негово място ще дойде негова по-нова висша форма на рекламиране, която ще се простре извън мрежата.
Когато станат колкото нас, децата ни вероятно няма вече да кликват върху банер реклами пред компютъра у дома, но всички хора по света едва ли някога в бъдеще ще спрем да се вписваме в интернет трафика, попълвайки документи, купувайки дрехи, програмирайки пералнята вкъщи от разстояние (чрез смартфона), включвайки климатика, докато сме навън (отново чрез него). Пускайки термостата. Всички тези, десетки хиляди интеракции ще бъдат правени чрез данни (разположени в големи обеми от данни или big data) и обработвани в реално време чрез нова информационна инфраструктура на бъдещето, изградена да изпълнява една проста и банална задача: да служи като банер реклама.
Истинска матрица, нали?
От Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.