БГ маркетинг стратегия, похвалена от руския Forbes

 БГ маркетинг стратегия, похвалена от руския Forbes

Българският модел с късметчетата за кафе бе посочен от руското издание на сп. „Forbes” за пример в статия под заглавие „Маркетинг за стотинки”.

С голяма симпатия, авторът на материала Анастасия Швецова нарежда хрумването на бизнесмена Кирил Керин до други любопитни идеи за алтернативен маркетинг с минимални разходи. Ето какво пише тя:

„Когато разходите за рекламни агенции не са по джоба, винаги се намират отлични алтернативни способи за привличане на клиенти.

Всички вносители на кафе в България например си сътрудничат с неголямата фирма на българския бизнесмен Кирил Керин, която вече няколко години се занимава със създаване на "късметчета" — малки свитъци с пожелания, които са българската версия на прочутите американски бисквитки с пожелания”, пише Швецова. По-нататък тя описва как се ражда идеята. „През май 2000 г. бившият рекламен специалист Керин се заглежда в намръщените лица на хората, пиещи сутрешното си кафе в заведение в София. Повечето от тях изпивали набързо кафето, докато преглеждали вестници и също толкова намръщени, се отправяли по задачи. Така на Керин му хрумнало как да превърне чашата сутрешно кафе в истински заряд на бодрост и позитивизъм. Първата партида от 200 броя късметчета той пласирал в близкото кафене. На следващия ден получил поръчка вече за 500 броя. Отначало Керин доставял своите hand-made-изделия само в кафенетата, но скоро те станали толкова популярни, че към тях проявил интерес голям хотел в центъра на българската столица.”, разказва авторката.

 „Тогава Керин прави следващата стъпка — предлага на голяма компания вносител съвместна маркетингова стратегия: късметчетата да се получават само при поръчка на определена марка кафе, внасяна от нея. Така разходите за маркетинг на компания-вносител са незначителни, а ефектът е очевиден. А компанията на Керин процъфтява – той е патентовал идеятя си и вече преговаря за лансирането й в Словакия и Полша”, завършва материала.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ