Британската армия като марка

Времената се менят, а с тях и рекламата на националната отбрана.

Преди време, специално във Великобритания беше достатъчен един плакат на легендарния лорд Китчънър, който заявява „Страната ви се нуждае от вас“, за да бъдат привлечени към службата в униформа десетки хиляди младежи. Сега вече набирането на кадрови военнослужещи става чрез дигиталната реклама.

Промяната дойде с технологиите, отбелязва UTalkMarketing. Успехът на вербуването на войниците зависи от същите единици за измерване, с които работят много маркетолози – емоционалната ангажираност и престижа на името.

Британската армия е марка, в която традиционно се инвестират милиони. Отдавна военната служба във Великобритания се популяризира чрез атрактивни телевизионни реклами. Армията има практика да използва в рекламите си само истински войници.

Отскоро специалистите, които рекламират армията, залагат и на кампаниите в дигиталните платформи. „Използвахме дигиталните медии като поддържащи, така че това е наистина интересен опит за нас“, обясни Колин Кук – маркетинг директор на британската наборна служба. Той и колегите му в края на 2010 г. управляват активно рекламни кампании на армията в социалните мрежи, с цел да наберат 750 „висококачествени“ кандидата, които са готови за военна служба.

Страницата на британската армия във Facebook вече има над 300 хил. последователи, които общуват с представителите на военните и задават всякакви въпроси от „Как и къде мога да кандидатствам?“ до „Ако съм настинал по време на прослушването, това ще се отрази ли на кандидатурата ми?“

Оказва се, че онлайн кампаниите вършат добра работа на държавата за популяризирането на професията под пагон. Миналата година те привличат в сайта на британската армия над 600 хил. посещения.

Освен социалните мрежи, британската армия рекламира свободните си позиции и в сайтовете за работа, в търсачките, чрез банери в популярните сред момчетата уеб-адреси като eBay и YouTube, както и в някои известни спортни сайтове на Острова. Ето ви и нагледно доказателство:

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ