Важните качества на добрите търговци

Важните качества на добрите търговци

Когато назначавате търговец, избирате бъдещето на фирмата.

Методите на подбор се променяха през годините. Някои качества изместиха по важност други, защото типът на продаваните продукти и услуги се промени. Дойде епохата на продажбата, предшествана от демонстрация на продукта и лично потребителско изживяване с него, преди да бъде закупен.

Независимо от промяната на приоритетите, стратегиите и изпълнението на маркетинга и рекламата обаче търговците остават двигателя на всеки бизнес. В тази връзка млади мениджъри в Америка споделят кои според тях са най-важните качества, които търсят в кандидат търговците си.

Тук следват 13 отличителни черти и роли на забележителните търговци, по мнението на Съвета на младите предприемачи в САЩ.

    - Ум на ловец. Нагласа за преследване на „голямата риба“. Някой, готов да се подготвя безкрайно и да премине през море от информация, контакти и срещи, за да се постави в позиция, в която може да допринесе големи суми. Вътрешен стимул да се търси големия клиент и никога намереният клиент да не е достатъчно голям.

    - Лека доза мързел, хитруване. Пословично мързеливи хора с история на големи продажби, склонни към липса на концентрация. Хора, които пускаш на свобода да вършат каквото искат и се надяваш на най-доброто от тях, заради разбирането им никога да не се задоволяват с „не“ като отговор.

    - Дисциплинирано следване на заложени от собственика цели. Дали се следва поставения таван се вижда след 2 месеца. Уменията на търговеца се учат с практиката, но при стратегията със следването на тавана е нужна основно дисциплина.

    - Харизма. Всеки винаги може да научи особеностите на някакъв продукт, но е много трудно умението да караш другите да те харесват. То е предварително заложено.

    - Интелигентният боец. Човек, който знае как да е учтиво упорит, със силна мотивация и работна етика.

    - Тройна формула: интелигентност, индивидуалност и личен стимул да се работи. За разлика от други роли в организацията, където едно силно качество е достатъчно, в търговията трябва да бъдеш умен, човек с присъствие и упорит. Става дума за микс от качества.

    - Имунитет към личната обида при отказ от клиент. Отхвърлянето е част от продажбата на продукта, особено на т.нар. студени предложения за продажба, с нищо ново и горещо в тях. Мнозина лесно се обезкуражават при отказ.

    - Емпатия. Емоционална интелигентност. Добрият търговец кара хората да го подкрепят като купуват с мисълта, че избират правилното решение.

     - Търговец със съзнанието, че работи като консултант.

     - Човек със съществуващи връзки сред клиентите и с продуктово познание в индустрията. Име с опит в бранша.

     - Чисто човешки умения – способност да накараш другите да те уважават, търпение и усещане за социалните настроения, навици и намеци.

     - Издръжливост. Предприемачи признават, че подлагат на изпитания кандидат-търговците си умишлено, за да проверят силата и способностите им. Шефове на фирми пропускат насрочено обаждане, за да видят какво търговецът ще стори. Молят за презентация или да продадат техен продукт по време на интервюто за работа. Изписват в имейл неправилно името на човека, за да видят как ще реагира в отговор. Дори го отхвърлят, за да видят как ще реагира на отказа, и след това го назначават.

    - Самоувереност и нотка арогантност. Мнозина в света на бизнеса в САЩ разказват, че най-добрите търговци, които познават, са били силни личности, които никога не изпускат възможност, каквато и да е тя.

Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ