Виж, кой говори!

Виж, кой говори!

Рекламата говори с различни гласове на потребителите, когато не е информационна кампания, а има за цел да ги убеждава. Съществува цяло направление в кампаниите, което цели да създаде отстъпчивост, съгласие, дори вид подчинение в човека, смятат авторите в chron.com. Става дума за тип рекламиране, което залага на подсъзнателна реакция, провокирана от начина, на който на слушателя, зрител или читател се говори. То е различно от информационното рекламиране, в което се залага на предаването на някакъв тип потенциално полезна за клиента информация.

В този смисъл, в рекламата, която убеждава, се говори чрез 7 вида гласове, твърдят специалистите.

Първият от тях е този на авторитета. Много често в телевизионните спотове и по радиото чуваме промоции на продукти, в които хора, представящи се за експерти, ги препоръчват. Смята се, че все още е по-вероятно потребителят да избере дадена паста за зъби, защото "всеки четвърти до пети зъболекар в страната я препоръчва". Освен това, в много от случаите хората се доверяват на мнението на знаменитости, въпреки че не ги познават лично. Просто, защото ги харесват (и в много случаи, защото искат да приличат на тях).

Следва гласът, който припомня обвързаност. Много по-вероятно е, ако един потребител е закупил нещо от компанията или е станал неин клиент, да я предпочете отново. Това потенциално постоянство се използва често в рекламните кампании. Често се предлага в маркетинг съобщенията отстъпка при закупуване на втори продукт или друг тип заявка за обвързване.

Освен това се използва и "гласът на този, който познаваш". Това е принципът на доверието в рекламата. Много, много по-вероятно е потребителите да последват продукт, ако знаят, че познават лично човек, който го употребява. Ето защо компании плащат на хора, за да препоръчват стоките им на приятелите си. В Германия например при препоръка на банкова услуга на приятел, препоръчващият е възнаграждаван от банката с електроуред или друга сравнително не евтина и съвсем не излишна домашна стока. Това работи много при студенти.

Метод за убеждаване е и гласът, който говори за приликата. Този принцип залага на това, че човекът е много по-вероятно да закупи продукт, ако вярва, че всички други имат такъв и го харесват, както и че така е модерно и ще бъде изостанал, ако не го притежава. Реклами окуражават клиентите да скочат в общата група с фрази като „най-популярният (продукт)” или „най-бързо растящата (услуга)” в града/ страната.

Ефективен е и подходът с рекламирането на ограничени количества. Смята се, че е много по-вероятно хората да се обърнат към продукт, и да го направят много по-бързо, ако вярват, че няма много от него налични. Как да повярват? Рекламите описват такива ситуации. В тях гласът зад кадър или този на страниците казва, че става дума за „ограничена серия”, „специална разработка”, „набор до изчерпване”. Така се внушава, че стойността на придобивката е по-висока.

И накрая, реципрочност. Принципът на реципрочността или взаимността в маркетинга изхожда от идеята, че потребителите биха върнали услуга или жест на компанията. Често фирмите се рекламират, предлагайки специални сделки и подаръци с надеждата, че определена група от хора отсреща ще се възползва и ще запомни услугата, след което в бъдеще ще се отплати, въпреки че не е длъжна, и ще предпочете същата марка или фирма.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изключването на само един протеин може да обърне процеса на стареене на мозъка и да предотврати Алцхаймер
Индия се стреми към рекордни покупки на памук
Войната на наследниците: По-малкият син на Ален Делон оспорва завещанието на баща си
В Перу археолози откриха 3D стенопис, който може да е на 4000 години
Депутатите отхвърлиха предложението за референдум за запазване на българския лев до 2043 г.
Тръмп сезира Върховния съд на САЩ заради митата, иска бързо решение
Антинобел награди за сърцебиенето на влюбените двойки и влиянието на сладоледа върху химиотерапията
На днешната дата, 4 септември. Рождениците днес