Внимание! Големият магазин те гледа!

Внимание! Големият магазин те гледа!

Като в същински роман на Оруел големите магазини днес следят клиентите и се опитват да прогнозират всяко тяхно решение. В епохата на смартфоните, онлайн пазаруването и дигиталните решения, това стана по-лесно от всякога. Търговците наблюдават потребителите, които им осигуряват хляба чрез множество, разнообразни хитри тактики. Сред тях, най- разпространени са следните дванадесет практики:

● „Преследвачи“ ни следват в магазина. Експертът по потребителско поведение Пако Ъндърхил разказва в книгата си „Защо купуваме“, че някои търговци на дребно се обръщат към „преследвачи“ или „тракери“ - антрополози, които наблюдават поведението на клиентите в магазина инкогнито, тренирани да се сливат със заобикалящата ги търговска обстановка.

● Прихващане на сигнала на мобилния телефон. В последния Черен петък в САЩ някои американски магазини използваха нова технология, с която следяха маршрута на движение на клиентите в моловете. Системата набира популярност и в Европа и Австралия.

● Лицево разпознаване. То се случва благодарение на специална технология, която посочва пола и възрастовия диапазон на клиента. Според американската Федерална търговска комисия механизмът не се използва, за да се следят индивидуални купувачи, а за да се събира демографска информация за масата.

● Програми за лоялни клиенти. С тези карти се следят клиентските навици. Търговецът събира информация и след това предлага специална оферта, подходяща за вкуса на човека или клиентската група, към която принадлежи.

● „Guest ID”. Често в големите магазини в Щатите се плаща с кредитна карта, като се използва идентификационен номер на гост (“guest ID”). Този номер е свързван с всички бъдещи покупки на същия човек, които той ще направи със същата банкова карта. Продавачът анализира касовите бележки, за да опита да предвиди предпочитанията му при пазаруване.

● Приложения за смартфони с обозначаване на локация. Благодарение на тях може да се посочи къде точно се намира човекът в мола.

● Детектори на движение, които показват колко хора преминават през различните райони на магазина.

● Разпознаване на сигнала на мобилния телефон чрез Wi-Fi технология. Компания, наречена Euclid Analytics, го прави в САЩ, за да отчита движението през шопинг центровете. Тя предлага анализ в реално време, който показва дали дадена витрина работи.

● Наблюдение кои сайтове посещава през телефона си в магазина даден клиент. Така магазинът разбира от кои конкуренти се е заинтересувал човекът, докато е бил при тях. И дали е посетил сайтове като Amazon, за да види има ли я същата стока или подобна на нея на по-ниска цена.

● Сензорни карти, които показват къде отиват хората в магазина чрез прихващане и отразяване на естествената топлина, излъчвана от тялото им.

● Проследяване на телефона, дори след като клиентът е излязъл от магазина. Boingo - един от най-големите доставчици на Wi-Fi мрежи в САЩ, призна пред „Уолстрийт джърнъл“, че тества технология, която следи къде отива клиентът след като е излязъл от мола. Ако е използвал безплатна мрежа на Boingo, докато е бил в търговския център, компанията предлага да каже на търговеца в кой друг неин хотспот е бил същият човек. Например бил ли е на летището.

● Филмиране. Магазините масово вграждат камери и след това наблюдават как се движи основният човекопоток в аранжираното им пространство. Тази информация използват за мърчандайзинг. Ако усетят, че има непосещаема зона, пренареждат стоките и ги декорират, така че да се харесат и купуват повече.

От Business Insider

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тръмп заплашва с допълнителни 10% мита страните, които се присъединяват към „антиамериканската“ политика на БРИКС
Бизнесът на Шуменското плато иска компенсации заради издирването на черния леопард
Германският президент обеща подкрепа за запазване на свободата на Литва
Врeмето: Горещините продължават
На днешната дата 7 юли. Европейски ден на шоколада
Броят на нелегалните мигранти, които пристигат на Крит от Либия, се увеличава
Революцията в управлението: Защо добрите мениджъри нарушават всяко правило?
Петролът поевтиня, след като ОПЕК+ обяви по-голямо от очакваното увеличение на производството през август