Времето ще покаже

Времето ще покаже

Времето ще покаже

Някои хора казват: За да опознаеш наистина един човек всичко, което трябва да направиш е да прегледаш рафта му с книги или да посетиш медицинския кабинет на лекаря му. Аз бих отговорил: мен можете да ме проверите и на двете места, само не гледайте в телефона ми! Първо, бих дал достъп до всички мои предмети и до местата, които посещавам, и на последно място бих разрешил на някого да се рови в смартфота ми.

Изследване на Mary Meeker/Morgan Stanley отчита, че до 2015 г. повече хора в САЩ ще имат достъп до интернет от телефона си, отколкото от монитора. Към края на този месец разпространението на смартфоните в страната, в която те възникнаха, ще е около 50%. Година напред в бъдещето ще е 90%. Невероятно е! Никоя друга медия не се е развивала толкова бързо и не е превземала толкова много ежедневието на хората по целия свят.

Няма да е прозрение, ако кажем, че мобилният достъп до мрежата е нещо голямо. И ще става още по-огромно. Значението му ще нараства за рекламодателите, които могат да се възползват от това колко бързо той оформя човешкото поведение. Когато моделите на поведение на хората радикално се променят, това е голяма възможност за масмедиите и съответно за рекламата в тях.

Спомнете си, преди няколко години използвахме смартфоните най-вече, за да проверим прогнозата за времето, а сега с тях дори си плащаме сметките в крачка.

Когато излезете от вкъщи, днес имате нужда от 3 неща – ключовете, портфейла и телефона. В утрешния ден, с развитието на технологиите, ще бъде само едно. Ще използваме телефона, за да плащаме сметките си в ресторанта и ще го насочваме към колата, за да се включи двигателя и да ни откара вкъщи, обещават големите технологични умове. Смята се дори, че ще можем да "хвърляме" на касата в супермаркета телефона, когато плащаме при пазаруване; че ще се вписваме чрез него в съдебни окръзи и дори, че ще можем с устройството да удостоверим самоличността си. Това е лудост – толкова бърз е този прогрес!

Но всъщност, модерните инструменти и функционалността не са това, което ще ни накара повече да разчитаме на телефона, отколкото на най-близките си хора. Начинът, по който телефоните проследяват как лично употребяваме данните ще открие цял нов канал от персонализирано дигитално съдържание, насочено директно към джобовете на потребителите.

Телефоните ни вече знаят повече подробности за нас, отколкото майките ни някога ще знаят: кои сме точно сега, с кого сме, какво му казваме и какво направихме току-що (с възможно фотографско доказателство). Телефоните на бъдещето ще са още по-умни. Ще научават от опита ни в дигиталния свят и повече ще се задействат според житейските избори, които правим и марките, които обичаме. Или които ни обичат.

И така, докато хората се редят на опашки, за да купят новия iPhone и маркетолозите се редят, за да достигнат до хората, къде ще свърши всичко това? Времето ще покаже. Дотогава едно  сигурно – мобилният свят скъса въжето, което връзваше човека с десктопа, остави мама на заден план и се реваншира на всички нас, като непрекъснато предлага да й се обадим и така, поне малко да поправим нещата.

Маркус Фишър, изпълнителен директор на дигиталната агенция space150, Ню Йорк. Коментар в AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ