Възходът на временните магазини

Възходът на временните магазини

В големите градове и центровете за пазаруване на развитите икономики все повече расте броят на временните магазини. Вероятно и вие сте виждали такива, внезапно появили се на позната търговска улица или в мола - например щандовете със стоки Коледа. Или Великден. Или пък за Първа пролет. Всички те са прекрасно декорирани, интересни. В тях има красиви подаръци. Не след дълго ги няма.

Pop-up магазинът или „изскачащ“ магазин вътре или извън традиционното пространство за търговия на дребно е пробивна тенденция в последните години, коментират автори в блога на американската брокерска фирма Commercialsource. В обстановка на толкова много бързо променящи се очаквания от страна на клиентите, бизнесът се преобръща и залага на тенденцията. Изграждането на повече такива магазини и ангажирането на търговски пространства краткосрочно не се обяснява с един фактор. За да възникне такъв магазин е от значение състоянието на местната и национална икономика, излишъкът на построени и предлагани под наем търговски площи, степента на гъвкавост от страна на бизнеса в региона, дали на мястото се предлага безжичен интернет. Всички тези обстоятелства работят в съвкупност, за да създадат предпоставки. Да се мисли в минали традиции като например 5-годишният план означава застой в развитието.

От кои фактори зависи инвестицията във временния магазин да е печеливша?

Нужна е разпознаваемост. Хората трябва да видят и разпознаят нещо наложило се като масово явление – традиция или празник. Магазинът за Коледа или за Хелоун вече е традиционен елемент в моловете на западните държави. Пролетта и лятото там са времето за създаване на булчински магазини. През късното лято свободни площи се наемат, за да се продават стоки, свързани с началото на учебната година. Управителите и собственици се възползват от това как съдържателите на пространствата успяват да се впишат чрез атрактивна визия сред останалите магазини наоколо. Много често в маркетинга се залага на големи табели, крещяща външна реклама, която насочва, знаци и банери за привличане на вниманието.

Успешните магазини от този род са управлявани от хора, които разбират въздействието на мрежата. Вездесъщата мрежа позволява на наемателите и на тези, които осигуряват пространството да използват различни маркетинг концепции, с които да подкрепят операциите си за продажби на дребно така, както не са си и мечтали в миналото. Използвани по правилния начин, социалните мрежи могат да накарат стотици хора да се съберат на конкретно указано място в къс отрязък от време. Освен това наемодателите могат да добавят стойност в преживяването на пазаруването, като осигурят безжичен интернет. Често се залага на онлайн маркетинга при обявяването на откриването на магазина. Онлайн известяването в Google Maps и маркетинга, базиран на място, са сред най-търсените способи.

Натоварените градски центрове са най-големия двигател на временните магазини. Всяка подобна инвестиция, където и да е организирана тя, разбира се, съдържа висока доза риск. Същевременно, много от собствениците на имоти допускат подобни търговци на дребно, само за да светнат лампите в големите им магазини, празни от дълго време. Почти без изключение, включените светлини са много по-добър вариант от изключените. Това означава, че pop-up сделката, включваща подобренията в мястото от страна на наемателя, като цяло най-често е изгодна за двете страни. И прави мола или търговската улица по-видима за клиента.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ