Вълна от кризисен пиар в САЩ заради японската АЕЦ

Вълна от кризисен пиар в САЩ заради японската АЕЦ

Американската индустрия за ядрена енергия е изправена пред сериозна криза на доверието след като вниманието на света беше привлечено от ядрената катастрофа в Япония. Компаниите за ядрена енергия в САЩ правят всичко възможно да се противопоставят на антиядрените активисти, които апелират за закриването на атмоните централи в САЩ.

Целта им е да оборят негативната обществена нагласа срещу бизнеса им, отбелязва AdvertisingAge. Затова, те се обръщат към услугите на утвърдените пиар агенции и финансират агресивни кампании на връзките с обществеността.

Компаниите за ядрена енергия спонсорират печатна реклама във вестниците. Те изпращат приятелски писма на съседните фирми и фабрики, провокират продължителни дебати и коментари в интернет сайтовете им и стимулират мениджърите си да се показват в телевизионния ефир.

Критиките срещу бизнеса с ядрена енергия в САЩ, които станаха популярни заради широкото им отразяване в телевизионните предавания в Щатите, създадоха едно от най-големите предизвикателства с имиджа и общественото мнение спрямо ядрената енергия от времето на аварията в АЕЦ „Три майл айлънд“ в Пенсилвания преди три десетилетия.

Американската ядрена индустрия „прекара повече от 25 г., за да дефинира атомната енергия като безопасна алтернатива на останалите горива и влиянието на инцидент като този може буквално да изкорени всичките тези усилия на тежка работа“, твърди Адам Менделсон – партньор в организацията за политически и корпоративен пиар Mercury, в чиято практика се включва кризисен мениджмънт и комуникации. „Ядреният ренесанс беше на доста висока скорост, смята Лейк Барет, ядрен инженер и бивш представител на американската комисия за регулация на ядрената енергия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ