Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Глобален маркетинг от Куба
Ив Шладенхойфен е международният маркетинг директор на Havana Club в Куба. Неговата позиция в света на маркетинга е рядкост, отбелязва AdAge. Той е старши специалист в комунистическата държава, който управлява кампаниите на марката, за която е отговорен по целия свят. Французинът работи за Havana в последните 3 години.
Ромът Havana Club е джойнт венчър между Pernod Ricard – базираният в Париж собственик на марките Absolut, Jameson и Jacob’s Creek – и Cuba Ron – кубинска държавна компания.
Профилът на Шладенхойфен е интересен. Той разчита на вдъхновението от събитията на оживената, изпълнена с емоции културна сцена в страната. Управлява уеб-сайт с актьори и музиканти и разчита на офиса на агенция M&C Saatchi, Париж за изготвянето на рекламата. Тази агенция спечели работата за Havana през 2005 г. и продължава да прави кампаниите за марката до днес, включително последната „Нищо не може да се сравни с Havana”. Криейтив специалистите на агенцията от Европа прекарват в Хавана поне две седмици в годината, за да работят по рекламите на марката със сцените от града, които след това се разпространяват в 27 държави (освен в САЩ, където ембаргото на търговията със страната все още важи).
В интервю за AgAge Шладенхойфен разказва, че не прави никакъв маркетинг или реклама в самата Куба. Представя продуктите в безмитните зони на летищата, но по улиците на страната - не. Въпреки това отбелязва, че все пак рекламата е много повече от видимост. Ръководи местен екип, който се занимава с това опаковането и отличимостта в баровете и магазините, на концертите и местните събития.
В Хавана има музей на рома. 140 хил. туристи заплащат за вход, за да го посетят всяка година. В него има малък магазин, в който се продава 15-годишен ром от висок клас.
50% от времето си маркетинг специалистът прекарва в Куба, 25% в Париж и още толкова в останалата част на света. Жена му е германка. Тя и дъщеря му живеят в Куба. Екипът му се състои от 460 души в цялата страна, само 12 от които са чужденци.
Марката, за която работи, е единствената чисто кубинска марка с глобален обсег. Освен нея има и друга международна марка – Cohiba, но пазарът с пурите е много нишов. Нейните маркетолози не се занимават с големи кампании, но успяват добре да вършат работата си по наблюдение на колегите.
Другата голяма марка в Куба всъщност е самата държава - Authentica Cuba – която промотира себе си пред туристите като автентично и непринудено място. Куба и през тази година остава атрактивна дестинация, защото има плажове като на Карибите и голям град с непоправима атмосфера и културна дейност. Милион канадци идват там всяка година.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.