Досадни и излишни фрази в маркетинг кореспонденцията

Досадни и излишни фрази в маркетинг кореспонденцията

"Когато маркетолозите използват тези нелепи фрази, най-често означава, че губят пари", посочва Джефри Джеймс в американското списание Inc.

Той изброява 8 израза, които маркетингът трябва да избягва в търговските си имейли. Според него това са названия или изкуствено звучащи термини, приемани от потребителите с досада. Ето кои са:

1. "Създаване на търсене".

Например "Нашето търговско изложение е събитие за създаване на търсене". Нищо подобно! Потребителите или имат нужда от един продукт, или нямат. Ако имат, тогава търсенето е вече налице. Ако нямат, то не съществува. Оптималното, което маркетингът може да направи, е да помогне на потребителя да свърже търсенето с продукта. Фразата е вредна за маркетинга, защото окуражава маркетолозите да мислят, че работата им е да правят нещо за потребителя вместо за екипа продажби.

2. "Задвижване на продажби".

Например "Тази програма ще задвижи продажбите в нови индустрии". Тази фраза внушава, че маркетингът е в контрол на продажната дейност. Но за всеки продукт се изисква търговец и само търговецът може да осъществи продажбата. Всичко, което маркетингът може да стори, е да помогне на търговците да изпълнят целите си. Не става дума за "стимулиране" на нищо.

3. "Стойност на бранда ни".

Например "Тази реклама ще повиши стойността на бранда ви". Цялата концепция за тази стойност е измамна. Големи и категорично разпознаваеми брандове като Coca-Cola и Sony наистина имат стойност (която вероятно е по-малка, отколкото твърдят), но повечето марки могат да изчезнат от лицето на земята и малцина едва ли биха го забелязали.

4. "Гореща връзка за продажби".

Например "Прехвърлихме гореща връзка за продажби към търговския ни екип". Една помощна връзка за създаване на продажби е "гореща" само, ако търговецът може да се възползва от нея бързо. Фразата води до лош маркетинг, защото окуражава маркетолозите да мислят във вроятности, а не на базата на истинската полза.

5. "Ембарго".

Например "Анонсирането на този продукт е под ембарго". Маркетингът използва тази фраза, когато изпраща прессъобщения, надявайки се, че създаването на чувство за тайнственост и постановяването на забрана ще събудят медиен интерес. Въпреки това пиарите рядко получават такъв преди датата и часа на публикацията, постановени предварително. Фразата е вредна, защото активните репортери имат навика да преглеждат съобщенията в имейла си за минута и да ги трият на десетата, ако не са им потребни незабавно.

6. "Инвестираме“.

Например "Инвестираме в пазарните изследвания". При инвестициите има директна връзка между парите, които влагаме и парите, които извличаме. Ако връзката е относителна и индиректна, както е при повечето от всяка маркетинг дейност, харченето не е инвестиране. Изразът създава неправилно разбиране в маркетинга, защото окуражава маркетолозите и всички в компанията да забравят, че маркетингът винаги е разход.

7. "Издръжлив/здрав" ("Robust" на англ. ез.).

Например "Продуктът ни изисква издръжлив комплекс от настройки". Това просто няма реален смисъл.

8. "Потребителски ориентиран".

Например "Тази рекламна кампания е ориентирана към потребителите". Какво? А към кого друг да е?!

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ