Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Един задължителен талант в криейтив екипа
Представете си следното: в оживена зала на рекламна агенция двама криейтив директори обсъждат работата по дадена кампания, коментират символите на марката, потребителските желания и обвързването. Единият от тях е добър програмист, перфектно подготвен да пише и създава компютърни програми при желание на клиента.
Това е бъдещето на успешното интегриране на възможностите на дигиталните технологии в една агенция.
Културата и бизнес моделите, а не постът, са това, което прави една агенция дигитална. Докато рекламните агенции, които са се вкопчили в традиционните медии, сравнително късно започнаха да отварят позиции като „криейтив технолог” в списъка си със служители, уверените в себе си дигитални агенции правят точно обратно. Те разглеждат програмиста като творец.
Ирония е да се измислят фантомни длъжности във време, когато технологията и криейтива трябва да бъдат свързани повече отвсякога.
Успешните агенции знаят, че програмистите в много отношения са като копирайтърите и дизайнерите. Само че, за да се разгърне талатът им, имат нужда от специфични процеси и израстване в културата на работното място - т.е. подходящо (вродено?) умение за лидерство, общ речник с колегите в криейтив екипа, контрол върху източниците, тестване, проверка на качествата им, постоянни задачи за управление и осигурен достъп до компютри със специални програми. Освен това, също както колегите им в “copy” и “visual”, програмистите имат нужда от някаква степен на криейтив контрол.
Повече от всичко останало последното изискване налага създаването на нов бизнес модел, защото дигителните агенции с изолирана криейтив култура свършват с неразгадаема технология. Отделянето на хората, които работят по технологиите в тях води до осакатено, недобро предлагане, вместо до същинска трансформация в маркетинга в новите медии, каквато би могла да се случи и да бъде предложена на клиента.
Криейтив решенията управляват технологията, а технологията е избор на дизайн. Тя не засяга само изгледа и преживяването на потребителите. Освен всичко останало творчеството на този, който я създава, може и да задвижва едно маркетинг съобщение.
С други думи, технологията е криейтив. Тя е талант. Видимо е в последните години, че много надарени криейтив лидери са и програмисти. Желанието на рекламните агенции да приемат реалността е лакмус, тест и добър начин за водещите марки да разпознаят агнциите с култура и бизнес модел, насочен към бъдещето.
По мнение на Джон Мейо-Смит, в AdvertisingAge
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.