Един задължителен талант в криейтив екипа

Един задължителен талант в криейтив екипа

Представете си следното: в оживена зала на рекламна агенция двама криейтив директори обсъждат работата по дадена кампания, коментират символите на марката, потребителските желания и обвързването. Единият от тях е добър програмист, перфектно подготвен да пише и създава компютърни програми при желание на клиента.

Това е бъдещето на успешното интегриране на възможностите на дигиталните технологии в една агенция.

Културата и бизнес моделите, а не постът, са това, което прави една агенция дигитална. Докато рекламните агенции, които са се вкопчили в традиционните медии, сравнително късно започнаха да отварят позиции като „криейтив технолог” в списъка си със служители, уверените в себе си дигитални агенции правят точно обратно. Те разглеждат програмиста като творец.

Ирония е да се измислят фантомни длъжности във време, когато технологията и криейтива трябва да бъдат свързани повече отвсякога.

Успешните агенции знаят, че програмистите в много отношения са като копирайтърите и дизайнерите. Само че, за да се разгърне талатът им, имат нужда от специфични процеси и израстване в културата на работното място - т.е. подходящо (вродено?) умение за лидерство, общ речник с колегите в криейтив екипа, контрол върху източниците, тестване, проверка на качествата им, постоянни задачи за управление и осигурен достъп до компютри със специални програми. Освен това, също както колегите им в “copy” и “visual”, програмистите имат нужда от някаква степен на криейтив контрол.

Повече от всичко останало последното изискване налага създаването на нов бизнес модел, защото дигителните агенции с изолирана криейтив култура свършват с неразгадаема технология. Отделянето на хората, които работят по технологиите в тях води до осакатено, недобро предлагане, вместо до същинска трансформация в маркетинга в новите медии, каквато би могла да се случи и да бъде предложена на клиента. 

Криейтив решенията управляват технологията, а технологията е избор на дизайн. Тя не засяга само изгледа и преживяването на потребителите. Освен всичко останало творчеството на този, който я създава, може и да задвижва едно маркетинг съобщение.

С други думи, технологията е криейтив. Тя е талант. Видимо е в последните години, че много надарени криейтив лидери са и програмисти. Желанието на рекламните агенции да приемат реалността е лакмус, тест и добър начин за водещите марки да разпознаят агнциите с култура и бизнес модел, насочен към бъдещето.

По мнение на Джон Мейо-Смит, в AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ