Един съвет от Джеф Безос

 Един съвет от Джеф Безос

Създателят на Amazon, Джеф Безос, неведнъж е разказвал, че компанията му е създадена и успява благодарение на една мисъл. На идеята, че тя е „фокусирана върху клиента”.

„Слушайте какво казва клиента и създавайте за него”, казва Безос, цитиран от бившия глобален вицепрезидент потребителски услуги в Amazon Бил Прайс. Ако Безос трябваше да ни даде един единствен съвет, той би бил „Клиентите винаги трябва да са заедно с вас на масата”, където се преговаря, мислят идеи, вземат решения. Всичко започва от клиента. От демографията му. От това къде се намира. Първо се тръгва от тази информация и след това се гради бизнесът. 

„Ако сте истински „обсебени” от състоянието на клиентите си, това ще покрие много от другите грешки на компанията ви”, коментира Безос през 2011 г., цитиран от списание Entrepreneur. „Трябва да слушате клиентите. Те обаче няма да ви кажат всичко. Затова трябва да доизмисляте неща от тяхна страна. Kindle, EC2 нямаше да съществуват, ако не бяхме изградили изобретателска култура”, казва той.

Друго важно: Компанията винаги мисли в дългосрочен план. "Повечето бизнес инициативи, които сме предприемали, отнеха 5-7 години, преди да получим ползи от тях”, отбелязва още Безос.

Силната страна на Amazon е, че сайтът предлага персонализирани и конкретни препоръки. Това, според Безос, е най-важно. В ранните си дни Amazon бил критикуван, защото се превръщал в платформа за негативни отзиви от интернет потребителите, вместо да изпълнява същинската си роля да продава. Безос бил непреклонен. Той отговарял „Не правим пари, когато продаваме неща. Правим ги, когато помагаме на клиентите да вземат решения за покупка”.

Затова, продуктовите обновления, бизнес идеите, маркетинг инициативите, трябва да бъдат задвижвани от хората. Това, според управата на Amazon, е конкурентно предимство и то я отличава от 95% от компаниите в САЩ.

„Просто е в нашето ДНК да подхождаме към бизнеса си като започваме от клиента и работим отпред назад. В последните 10 години останахме много прецизно фокусирани върху този принцип от същността ни”, казва Крейг Берман, директор платформа и технологични комуникации на Amazon.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ