Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Една бразилска кампания, която привлече внимание
"Виртуален расизъм, но реални последствия!". Това е мотото на тази бразилска рекламна кампания, която привлече вниманието на международните медии за маркетинг, включително на Business Insider. В рамките на акцията, расистки коментари на потребители на Facebook бяха показани на билбордове.
Идеята не е била да се изобличи някой лично, а да се образоват хората, че техните думи в социалната мрежа, във форуми или сайтове, макар да са онлайн, имат реално въздействие и последствия върху други хора, посочват инициаторите.
Кампанията е доста смела. Тя използва информация за местоположението на коментиращи потребители във Facebook, за да открие в кой район живеят. Много от тях дават публичен достъп до публикациите си, не са ги затворили за достъп само до "приятели" във Facebook. След това, расистките коментари бяха поставени на билбордове близо до домовете на написалите ги хора. Имената на коментиращите са замъглени, както и снимките им, за да не може да се разбере от съответния билборд тяхната самоличност.
Зад проекта стои бразилската група Criola - неправителствена организация, която работи в защита на правата на чернокожите жени в Бразилия.
Кампанията е проведена, след като бразилският журналист Мария Хулия Кутино става обект на поредица от расистки коментари и нападки във Facebook. Кутино е първата тъмнокожа жена, която казва прогнозата за времето в бразилския телевизионен ефир. През юли 2015 г. тя коригира друг водещ в ТВ ефира. Новинарски сайт я поощри за това и за факта, че държи на правилната терминология. Хора от Facebook обаче реагираха гневно и грозно, с крайно расистки нападки. Те коментираха лицето, кожата, расата й, нарекоха я "мръсна". Опитаха се да я обидят с думи, с които изтъкнаха, че е от африкански произход.
В рамките на кампанията организацията препубликува тези коментари на билбордове, за да припомни, че виртуалният тормоз може да има сериозно въздействие върху истинския свят. Десетки случаи на засегнати деца и възрастни по света доказват това.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
България |Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Финанси |Демократи от американския Конгрес искат Андрю Маунтбатън Уиндзор да отговаря на въпросите за Епстийн в САЩ
Свят |Шефът на Razеr: Подгответе се изкуственият интелект да промени всичко в гейминг индустрията
Технологии |Министър Вълчев: Ще има увеличение на учителските заплати
България |Министър Вълчев: Ще има увеличение на учителските заплати
България |Китайският президент Си Дзинпин предлага създаване на глобален орган за регулиране на изкуствения интелект
Технологии |Пентагонът е дал зелена светлина за предоставяне на „Томахоук“ на Украйна. Решението е в ръцете на Тръмп
Свят |Румен Радев: Само партията, която лично аз обявя, може да бъде моя партия
Политика |Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Финанси |Френският премиер призовава за преговори на закрити врати след одобряването на нов данък върху богатството
Политика |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Демократи от американския Конгрес искат Андрю Маунтбатън Уиндзор да отговаря на въпросите за Епстийн в САЩ
Свят |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.