Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Една бразилска кампания, която привлече внимание
"Виртуален расизъм, но реални последствия!". Това е мотото на тази бразилска рекламна кампания, която привлече вниманието на международните медии за маркетинг, включително на Business Insider. В рамките на акцията, расистки коментари на потребители на Facebook бяха показани на билбордове.
Идеята не е била да се изобличи някой лично, а да се образоват хората, че техните думи в социалната мрежа, във форуми или сайтове, макар да са онлайн, имат реално въздействие и последствия върху други хора, посочват инициаторите.
Кампанията е доста смела. Тя използва информация за местоположението на коментиращи потребители във Facebook, за да открие в кой район живеят. Много от тях дават публичен достъп до публикациите си, не са ги затворили за достъп само до "приятели" във Facebook. След това, расистките коментари бяха поставени на билбордове близо до домовете на написалите ги хора. Имената на коментиращите са замъглени, както и снимките им, за да не може да се разбере от съответния билборд тяхната самоличност.
Зад проекта стои бразилската група Criola - неправителствена организация, която работи в защита на правата на чернокожите жени в Бразилия.
Кампанията е проведена, след като бразилският журналист Мария Хулия Кутино става обект на поредица от расистки коментари и нападки във Facebook. Кутино е първата тъмнокожа жена, която казва прогнозата за времето в бразилския телевизионен ефир. През юли 2015 г. тя коригира друг водещ в ТВ ефира. Новинарски сайт я поощри за това и за факта, че държи на правилната терминология. Хора от Facebook обаче реагираха гневно и грозно, с крайно расистки нападки. Те коментираха лицето, кожата, расата й, нарекоха я "мръсна". Опитаха се да я обидят с думи, с които изтъкнаха, че е от африкански произход.
В рамките на кампанията организацията препубликува тези коментари на билбордове, за да припомни, че виртуалният тормоз може да има сериозно въздействие върху истинския свят. Десетки случаи на засегнати деца и възрастни по света доказват това.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.