Една техника за продажби, която може да ви е полезна

Една техника за продажби, която може да ви е полезна

Една простичка дума в края на изречението може да ви донесе повече продажби.

Как? По следния начин:

Ако някой ви беше казал по-рано, че има една единствена дума, която да ви направи по-добър търговец, щяхте да попитате коя е, нали?

Ако ваш клиент има някои резерви, преди да купи, логично е да го попитате какви са те, нали?

И след като мастилото на печата върху договора за продажба изсъхне, трябва да се уверявате, че той е доволен, за да се върне при вас, нали?

Защо толкова много въпроси?

Те илюстрират техниката, която може да ви направи по-добър търговец. Като карате клиента да се съгласява с вас с малки стъпки, чрез задаването на въпроси, завършващи с „нали?”, имате по-голям шанс да достигнете до сключване на сделка с него.

Идеята е да му задавате точни въпроси с добронамерен тон, с които той най-вероятно да отговаря с „да”. Ако искате да го накарате да се обвърже с компанията ви, мотивирайте го да ви отговори няколко пъти утвърдително.

Твърде често търговците и маркетингът само изнасят презентации и след това очакват лавина от продажби. Така не става. Клиентите се отдръпват, защото не ги ангажирате достатъчно в процеса на избор, когато решават дали да си похарчат парите за нещо. Хватката е междувременно да им задавате къси въпроси. Така ще организирате разговора във ваша полза, ще ги накарате да се почувстват важни и на всичко отгоре, при отрицателни отговори от тяхна страна, ще получавате полезна обратна връзка – те ще ви казват какво не им харесва. И ще знаете какво трябва да промените, за да имате повече продажби.

Разбирате какво имаме предвид, нали? Следвате мисълта ни, нали? Техниката е полезна, нали?

Не на последно място, докато я използвате, внимавайте с тона. Не трябва да звучите заплашително. Упражнявайте се предварително, като задавате въпроси на приятели. Това ще ви помогне да изградите ритъм на произношението.

Друг деликатен момент: чувството за мярка. Въпросите ви не трябва да бъдат твърде много. Усетите ли, че прекалявате, спрете.

Нямате нужда от презентация на продукта ви или услугата с голям и силен завършек, както много търговци си мислят, за да продадете. Оставяйки всички хубави условия и предимства за накрая, рискувате да изгубите вниманието на някои потенциални клиенти завинаги. Дръжте купувачите активно ангажирани в разговор и ще имате по-добри търговски резултати.

Успех!

По съвети на американското списание Inc.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ