Една трета от българите се доверяват напълно на рекламите

Една трета от българите се доверяват напълно на рекламите

Една трета от българите вярват безрезервно на рекламите, а други 45% са на точно обратното мнение и смятат, че рекламите лъжат. Това гласят данни от проучване на ценностите и възприятията на рекламата от обществото, представени и обобщени днес от медийния експерт Георги Лозанов.

 Въпреки по-високият процент недоверие, регистриран от изследването, като цяло хората не си представят живота без реклами – 60% от запитаните посочват, че не биха подкрепили забрана на рекламите. На въпроса дали биха платили, за да няма реклами по радиото и телевизията, 57,5 на сто заявяват, че не биха го направили и само 19,6% са готови да платят определена сума. 16 на сто от анкетираните са за пълна забрана.

В същото време близо 70 процента от анкетираните заявяват, че мнението на техни познати за даден продукт е по-авторитетно от рекламата и едва 13,6 на сто смятат обратното.

Тези резултати на практика означават, че според хората рекламите ги лъжат, но това им харесва, коментира Георги Лозанов. Той обяснява това противоречие с нуждата на хората да допълват ежедневието си с недействителни преживявания. "Животът сам по себе си е драматично събитие и ако го гледаме през реалната му перспектива, е почти непоносим", смята Лозанов.

Данните от проучването показват още, че всеки втори българин смята, че рекламите ни провокират да купуваме неща, от които нямаме нужда. А 38% от анкетираните пък са на мнение, че рекламите подценяват интелигентността им.

По отношение на ползите от рекламата около 50% от анкетираните утвърждават, че като цяло тя е от важно значение за просперитета на България. Според тях рекламният пазар създава работни места, спомага за свободата на словото и независимостта на медиите, помага на потребителите да се ориентират в морето от стоки и услуги, които се предлагат.

 Най-голям процент единодушие има по въпроса трябва ли да има българска реклама в чужбина – 83% отговарят утвърдително. На въпроса какво можем да покажем на света 59% посочват природата, 30 на сто - историята, 23 - морето, 20,5 - курортите, 15 - българската кухня и фолклора.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
Сенатът на САЩ прие законопроект за слагане на край на парализата с бюджета
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия
Резултатите от конкурса "Мениджър на годината 2025" бяха представени пред Обществения съвет. Победителят става ясен тази вечер
Освобождават Никола Саркози от затвора