Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Една трета от българите се доверяват напълно на рекламите
Една трета от българите вярват безрезервно на рекламите, а други 45% са на точно обратното мнение и смятат, че рекламите лъжат. Това гласят данни от проучване на ценностите и възприятията на рекламата от обществото, представени и обобщени днес от медийния експерт Георги Лозанов.
Въпреки по-високият процент недоверие, регистриран от изследването, като цяло хората не си представят живота без реклами – 60% от запитаните посочват, че не биха подкрепили забрана на рекламите. На въпроса дали биха платили, за да няма реклами по радиото и телевизията, 57,5 на сто заявяват, че не биха го направили и само 19,6% са готови да платят определена сума. 16 на сто от анкетираните са за пълна забрана.
В същото време близо 70 процента от анкетираните заявяват, че мнението на техни познати за даден продукт е по-авторитетно от рекламата и едва 13,6 на сто смятат обратното.
Тези резултати на практика означават, че според хората рекламите ги лъжат, но това им харесва, коментира Георги Лозанов. Той обяснява това противоречие с нуждата на хората да допълват ежедневието си с недействителни преживявания. "Животът сам по себе си е драматично събитие и ако го гледаме през реалната му перспектива, е почти непоносим", смята Лозанов.
Данните от проучването показват още, че всеки втори българин смята, че рекламите ни провокират да купуваме неща, от които нямаме нужда. А 38% от анкетираните пък са на мнение, че рекламите подценяват интелигентността им.
По отношение на ползите от рекламата около 50% от анкетираните утвърждават, че като цяло тя е от важно значение за просперитета на България. Според тях рекламният пазар създава работни места, спомага за свободата на словото и независимостта на медиите, помага на потребителите да се ориентират в морето от стоки и услуги, които се предлагат.
Най-голям процент единодушие има по въпроса трябва ли да има българска реклама в чужбина – 83% отговарят утвърдително. На въпроса какво можем да покажем на света 59% посочват природата, 30 на сто - историята, 23 - морето, 20,5 - курортите, 15 - българската кухня и фолклора.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.