Една трета от българите се доверяват напълно на рекламите

Една трета от българите се доверяват напълно на рекламите

Една трета от българите вярват безрезервно на рекламите, а други 45% са на точно обратното мнение и смятат, че рекламите лъжат. Това гласят данни от проучване на ценностите и възприятията на рекламата от обществото, представени и обобщени днес от медийния експерт Георги Лозанов.

 Въпреки по-високият процент недоверие, регистриран от изследването, като цяло хората не си представят живота без реклами – 60% от запитаните посочват, че не биха подкрепили забрана на рекламите. На въпроса дали биха платили, за да няма реклами по радиото и телевизията, 57,5 на сто заявяват, че не биха го направили и само 19,6% са готови да платят определена сума. 16 на сто от анкетираните са за пълна забрана.

В същото време близо 70 процента от анкетираните заявяват, че мнението на техни познати за даден продукт е по-авторитетно от рекламата и едва 13,6 на сто смятат обратното.

Тези резултати на практика означават, че според хората рекламите ги лъжат, но това им харесва, коментира Георги Лозанов. Той обяснява това противоречие с нуждата на хората да допълват ежедневието си с недействителни преживявания. "Животът сам по себе си е драматично събитие и ако го гледаме през реалната му перспектива, е почти непоносим", смята Лозанов.

Данните от проучването показват още, че всеки втори българин смята, че рекламите ни провокират да купуваме неща, от които нямаме нужда. А 38% от анкетираните пък са на мнение, че рекламите подценяват интелигентността им.

По отношение на ползите от рекламата около 50% от анкетираните утвърждават, че като цяло тя е от важно значение за просперитета на България. Според тях рекламният пазар създава работни места, спомага за свободата на словото и независимостта на медиите, помага на потребителите да се ориентират в морето от стоки и услуги, които се предлагат.

 Най-голям процент единодушие има по въпроса трябва ли да има българска реклама в чужбина – 83% отговарят утвърдително. На въпроса какво можем да покажем на света 59% посочват природата, 30 на сто - историята, 23 - морето, 20,5 - курортите, 15 - българската кухня и фолклора.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ