Реклама по време на "Оскар"

Церемонията по връчването на наградите "Оскар" е наричана в американските медии "балът на Холивуд". Десетки световноизвестни актьори в нея затвърждават славата си и демонстрират триумфа на професионалния си път. Рокли и костюми на прочутите дизайнери обират овации. Блясъкът на събитието достига до домовете на милиони зрители с различна националност в отдалечени точки на света чрез малкия екран. А където са хората, там е и рекламата.

Едно от най-често срещаните названия на Оскарите в US медиите е "Супербоул за жени". Така наричат церемонията някои маркетинг специалисти. Аналогията е, че пред телевизора всяка година застават милиони американки, които тръпнат от любопитство с какво са облечени актрисите, точно както съпрузите им се събират малко по-рано през годината, за да гледат финала на американската футболна лига Супербоул. Футболният финал се гледа от над 110 милиона американци. "Oh, what a show!", би възкликнал някой.

Наградите на американската Филмова академия са едно от най-големите телевизионни събития, идващи от Америка. Истинска златна мина за телевизия ABC, по която се излъчват (собственост на Disney). Рекламодателите, купили време в предаването им, обикновено насочват усилията си към печеленето на дамската аудитория.

В навечерието на неделната вечер телевизия ABC съобщи, че през настоящата 2013 г. е регистрирала най-голямото търсене на реклама по време на Оскарите от повече от десетилетие. Тя е продавала 30-секунден ТВ спот за, средно, между 1,65 и 1,8 милиона долара – най-високи цени от 2008 г., когато половинминутна реклама е била купувана на средна цена от 1,7 милиона. Това означава, че тази година ABC ще спечели рекламни приходи от Оскарите на стойност 85 милиона долара. Повече, отколкото от десетилетие насам. За сравнение, средната цена на 30-секундна реклама по време на връчването на музикалните награди "Грами" в ефира на CBS струваше средно 900 000 долара. В същото време ТВ спот по време на финала на Супербоул 2013 със същата дължина се продаваше на цена до 3,5 милиона.

Защо тази година събитията излъчвани по телевизията на живо се продават по-скъпо? Отговорът е в една дума: Twitter. Коментирането в него и във Facebook мотивира повече хора да станат част от разговора. Изпитано е. Ако не са включили телевизора, интернет потребителите виждат разговора на приятелите и го включват. Или превключат. За да са в час. Което означава и да гледат реклами.

ABC (наред с много  други доставчици на забавно съдържание) усети изгодната формула и тази година представи ново, интерактивно приложение за разговори в социалното интернет пространство. Както и Facebook гласуване, което позволява на кино феновете да гледат и коментират шоуто с приятели. В същото време телевизията избра нов водещ на събитието – Сет Макфарлейн. Той стана особено известен с ролята си в забавния филм с най-секси жената през миналата година според „Ескуайър” Мила Кунис и циничният, но чувствителен говорещ плюшен мечок Тед, чието име носи филма. Лентата се хареса на младите мъже по целия свят. Това накара продуцентите на ABC да изберат Макфарлейн за водещ. Надеждата бе да стимулират мъжкото внимание към престижното кино събитие, за да постигнат значителен баланс в състава на аудиторията.

Сред най-големите рекламодатели, които купиха време за популяризиране на продуктите си по време на Оскарите тази година се включиха JC Penney, Apple, Samsung, Coca-Cola.

По  материал на Business Insider

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ