Рекламата в пост-телефонната ера

Рекламата в пост-телефонната ера

При представянето на iPad 2 през март тази година изпълнителният директор на Apple Стив Джобс заяви, че сме навлезли в нова ера, тази след компютрите. Но когато акцентира върху новата услуга с видео връзка на таблета, той всъщност несъзнателно даде сигнал, че навлизаме и в епохата, която бележи началото на края на телефоните.

Ако горните редове ви накараха да си представите хора, които държат таблет до ухото си и така говорят, помислете отново.

Смисълът на пост-телефонната ера е залегнал в предизвикателството за комуникациите. Ще се променят не само устройствата, които използваме, за да общуване, но и начина, по който ги употребяваме. Нови врати ще се отворят пред хората в маркетинга.

Почти всяко изследване на мобилните услуги в последните години отчита чувствителен спад на гласовите обаждания, заради увеличаването на другите форми на комуникация в компютрите като социалните мрежи и Skype, BleckBerry Messenger, Kik, FaceTime. Както и заради нарастващия брой на изпратените sms-и. Актуално проучване на американска търговска асоциация показа, че специално в Щатите например минутите телефонни разговори през 2010 г. отчитат спад след две десетилетия растеж. Докато броят на изпратените текстови съобщения се увеличава с 31%. Така, на практика, текстовата модерна комуникация в страната измества гласовата.

Гласът идва на второ място за много потребители на мобилни телефони. Комуникацията на свързаните устройства става все по-социална и същевременно по-публична. Тази тенденция е от естествен интерес за маркетолозите. Мобилните потребители все повече разчитат на платформи като Twitter и Facebook, за да  изпращат съобщения. Миграцията от сравнително по-ограничената комуникация с гласовото общуване към по-отворените, уеб-базирани платформи дава шанс на маркетинга да се намеси в личните разговори на хората. Обажданията по телефона не позволяват това.

Оказва се, че употребата на безплатни платформи за социално общуване в интернет в крайна сметка идва с някаква цена за хората. Разпростирането на пост-телефонната комуникация с устройствата с мобилен достъп до мрежата означава, че бранд съобщението ще бъде „прогресивно неизбежно“. Заради личната информация, която споделят, съобщенията на хората ще бъдат все по-преследвани от рекламата. Този процес всъщност може да не бъде толкова затормозяващ, ако новите форми на дигиталния маркетинг успят да се впишат безболезнено и дори да бъдат от полза за информирането и забавлението на хората в хода на общуването им в интернет.

С две думи, отива си традиционната телефония и рекламата ще се възползва от това.

Ноа Елкин в AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ