Всеки маркетолог трябва да умее това

Всеки маркетолог трябва да умее това

Какъв набор от умения трябва да има един модерен маркетолог? 

В недалечното минало, маркетинговите специалисти бяха смятани преди всичко за криейтив хора. Те бяха разглеждани като творчески професионалисти, заради творчеството в рекламите, които виждаме всички. Понякога дори се смяташе, че колкото по-креативен е маркетологът, толкова по-добър е той в убежаването на хората да си купят нещо. 

Но това се промени. Маркетингът еволюира. Днес маркетолозите разбират, че техните действия трябва да бъдат свързани със специфични стимули за приходи вътре в компанията. 

Маркетингът на миналия ден включваше най-вече предлагане на продукти и услуги на потребителите чрез използване на творческа реклама. Част от това се състоеше в създаване на вид психологическо въздействие на рекламното съобщение върху човека. Но нека поговорим сега какви нови умения трябва да има съвременният маркетолог. 

Днес той трябва да бъде влиятелен в интернет и да може да прави интелигентен маркетинг в социалните мрежи. За да го стори, трябва да бъде активен участник във виртуалния живот на социалните мрежи, особено на онези от тях, които най-добре съответстват на бизнес интересите на компанията му. 

Важно е той да знае за неща, като в кои платформи да се публикува съдържание от името на компанията, как се изгражда онлайн общност. Ако на един маркетолог му липсва разбиране на социалните мрежи и той има слаб персонален бранд, мнозина биха счели че не е достатъчно модерен човек и компетентен, за да управлява и комуникациите или маркетинга на една голяма фирма. 

Освен това, маркетолозите трябва да могат вече умно да тълкуват големи обеми от данни. Ако е необходимо, да използват нужния софтуер. Да могат да прилагат критично аналитично мислене, след като кампаниите им са реализирани, за да могат да ги свързват с данни, които им казват от тук нататък от какво се нуждае потребителят. Ако един маркетолог не може хубаво да интерпретира данни, това може да доведе до големи загуби за компанията. Заради похабени на вятъра усилия да се таргетира - неправилно. 

Днешният маркетингов специалист трябва да бъде добре запознат с най-новите технологични устройства. Дори с тези, които още не са достигнали до местния пазар. Явно е, че развитието на технологиите е двигателят за много промени, които виждаме в маркетинга. От ключово значение е маркетолозите в компаниите да приемат употребата на технологиите вътре в организацията и да могат напълно да използват инструментите, които устройствата предлагат. 

Би било впечатлявщао също, ако маркетологът стане и изследовател. Той трябва да бъде способен бързо да открива информация, която се отнася до кампаниите. В допълнение, маркетолозите трябва да бъдат и способни да събират информация от групи от хора онлайн (краудсорсинг). Трябва да бъдат застанали на върха на тенденциите в индустрията и да познават ключови прозрения. 

Заради социалните мрежи, маркетолозите се свързват директно с клиентите повече от всякога. Ето защо потребителското преживяване също е умение, което маркетологът в днешната дигитална епоха трябва да има. Той трябва да е наясно с това, което съставя страхотното потребителско изживяване във връзка с компанията му. И това изживяване трябва да се проявява като блясък на всяка кампания. 

Маркетологът освен това трябва и да умее да пише добре. Да бъде грамотен. Да се изразява конкретно. Да създава привличащо внимание и одобрение съдържание. Това съдържание може да разказва история за компанията. И не само че трябва да намира начини да използва писмено добре думите, но и има нужда той да знае "едно-две неща" и за форматирането. За заглавията, ключовите думи, избирането на привличащи вниманието визуални елементи. 

Маркетологът трябва да бъде човек, който сътрудничи. Да може да развива силни връзки с вътрешните екипи, например с търговския отдел. Трябва и умело да поддържа връзките с външни партньори и клиенти. Да е наясно с най-новите подобрения на вски отделен продукт, който компанията му предлага. За да може да го прави, трябва да поддържа открита комуникация с вътрешните екипи. По отношение на външните, трябва да е способен да има добри връзки с клиенти, които водят до приходи и печалби.

Не на последно място, маркетологът трябва да е развил силни лидерски качества. Просто не е възможно да се създаде истинска експертност във всяко едно от горепосочените умения, ако няма такива. 

И най-вече, маркетинговият лидер трябва да разбира, че е невъзможно да се притежава експертността във всички тези области, ако не е подкрепен от добър маркетингов екип, работещ фокусирано върху цели. Екипът засилва способностите на маркетолога, личните му умения и начина, по който се представя компанията. 

Разбира се, и креативността е важна. Нейното значение не се е изгубило напълно в съвременния маркетингов свят. Просто има много повече значими качества, добавени към маркетинга, от всякога. 

По комантар на Джон Уайт (@juanblanco76), основател и главен маркетингов директор на Social Marketing Solutions, в Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ