Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Защо Apple трябва да развие рекламния си подход
Дали режисьорите днес биха могли да създадат реклама като легендарната „1984” на Apple? Може би, но всъщност не е необходимо. Супер Боул реклами от рода на известния спот на Apple, вдъхновен от антиутопията на Джордж Оруел „1984”, вече не са необходими на много от големите компании. Също и на Apple. Тази марка днес няма нужда да се популяризира. Следователно няма нужда да опитва да изплува напред пред други големи технологични фирми и установени корпорации. Това дори може да бъде спънка към настоящата й реклама. Защо ли?
Apple, която преди десетилетия си изгради име със своите умни, провокиращи установения ред реклами, в момента е на върха в списъка на най-ценните американски предприятия. Тя е производител, който активно продава смартфони. Предизвикателството пред нея сега е да създава реклами, които таргетират по-широка аудитория и извеждат на преден план специфичните особености на ключовите й продукти iPhone и iPad. Затова й е необходимо в известен смисъл оттегляне от вида реклама, която е нейна запазена марка и която винаги е била нейната емоционална raison d'etre.
Наскоро Apple направи по-голяма пазарна капитализация от всяка друга американска публична компания. Печалбите й във второто тримесечие на тази година надхвърлиха 8,8 млрд. долара.
Бунтовническият шик на рекламите й в миналото беше адаптиран, за да продава тя своите Macintosh и iMac, както и останалите си продукти във времена, когато водеха щафетата. Сега Apple е лидерът и рискува да стане просто следващата голяма технологична компания, която няма търпение да извлече максималното от пазара, на който някога е разчитала. Да кажем, като IBM или Microsoft.
Човек никога не би поставил Apple в същата категория, в която се намират някои големи фирми за масово потребление като Procter & Gamble или General Mills. Истината обаче е, че тя започва да става просто една от огромните потребителски компании. С толкова много хора, които използват продуктите й, рекламите й не могат да си позволяват да изолират дадени групи или да показват обидно за други съдържание. Те трябва да бъдат насочени към привличането на много нови клиенти, които да използват масовите й родукти. Трябва да са реклами, които подтикват настоящите фенове да продължават да купуват. И да купуват дори повече.
Най-новите реклами на Apple с участието на звезди като Мартин Скорсезе и Самюел Джаксън, заснети да използват гласовия асистент Siri на iPhone 4S, накараха маркетинг блогърите да се запитат дали марката се движи в правилната посока. (Освен това станаха повод да бъдат разкрити някои от дефектите на изкуствения интелект Siri. Потребителите го използваха, задавайки същите въпроси както в рекламите със знаменитостите. Отговорите от собствените им устройства обаче съвсем не бяха същите. Не бяха толкова забавни)
„Това е Apple след Стив Джобс”, написа в коментар един от потребителите в Mashable. „Мисля, че трябва да свикваме”, смята той. И сякаш това мнение се разпространява сред повечето от хората. Advertising Benchmark Index – компания, която се занимава с ефективността на специфичните реклами, отчита, че повечето рекламни спотове на Apple днес работят и повечето зрители ги харесват. В крайна сметка това е Apple - една от най-обичаните марки в света.
Браян Стайнбърг в AdvertisingAge
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.