Защо е важен интегрираният маркетинг

Защо е важен интегрираният маркетинг

Интегрираният маркетинг е холистичен подход към комуникацията. Казано по-простичко става думаи за обединеното представяне на марката, за общият имидж на компанията. Става дума за това да сте постояннни едновременно в маркетинга ви онлайн и офлайн (т.е. в способите за рекламиране без помощта на мрежата). Постоянството е ключът към това потребителите да разбират маркетинг съобщението. Това ще доведе до по-добър резултат и ще възвърне инвестицията ви. Интегрираният маркетинг помага да се оптимизират разходите за реклама, независимо дали в интернет или по друг начин, както и да се насочва правилната сума към най-ефективния подход.

Ще споделя пример с вас: Преди няколко години имаше билборд в района ми - изобразяваше мъж, предлагащ брак на жена. Всъщност не беше истинско предложение, а само рекламна акция, която целеше да създаде шум около производител на бижута, което и стори, но по мое мнение кампанията се провали.

Провали се, защото хората биха видяли билборда и след това биха потърсили онлайн новини във връзка с „билборд предложението“. Знаете ли какво откриха тогава? Моят личен уеб-сайт, в който говорих за него. Коментирах нещо във връзка с това, че се надявам младата дама да го е забелязала с оглед на това, че потребителите развиха в последните години лека форма на слепота към билбордовете.

Няколко седмици по-късно същата фима купи друг билборд на същата локация. На него пишеше: Този мъж предложи на билборд, повечето мъже ходят в „...“ (името на бижутерския магазин)“.

Добре, хитро беше по някакъв начин.

Но ако агенцията беше създала съвсем умна кампания, щеше да разработи тази идея много по-всеобхватно, получавайки повече шум за парите си и дори повече видимост и показност. Концепцията имаше нужда да добави още към преживяването на потенциалния клиент, според мен. Може би една интегрирана кампания би изглеждала така:

     - Билборд с фалшиво предложение за брак.

     - Блог или уеб-сайт, оптимизиран за търсене на информация за това предложение, така че когато хората търсят, откриват уеб-сайт, споделящ фалшивата история.

     - Един блог или сайт можеше да разкаже историята как са се влюбили. Можеше дори да се включи и видео. (подобни опити за създаване на вирусно видео като скрита реклама са правени неведнъж, някои от които са много успешни.)

     - Уеб-сайтът или блогът всъщност са създадени, за да доразвият изживяването при досега с рекламата и да насочат хората „у дома“, т.е. към сайта на магазина за бижута, „където обикновено ходят мъжете“. Ангажираш потребителя, създаваш някаква емоция и оставаш в ума му по-дълго.

Това е един пример как интегрираният маркетинг, в който онлайн медиите се съчетават с други ефективни кампании в различни канали, може да повиши популярността на маркетинг съобщението. Всичко това може да се случи без да бъдат влагани много средства. Или поне по-малко от тези, вложени за външна реклама.

Лаура Лейк за Marketing.About

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул