Защо една реклама в Супербоул струва $4,5 млн. и си струва?

В началото на февруари ще настъпи ефирният пик от годината в САЩ, когато пред малкия екран застават едновременно най-голям брой зрители - финалите на Супербоул. Излъчването на 30-секунден рекламен спот в блока на шампионата достига цени от 4,5 млн. долара. Това са пари, които големите рекламодатели отделят заедно с друга сума за изработване на клипа и усилия на агенциите видеото да стане вирусно в мрежата. 

Защо една реклама в Супербоул струва толкова много и излъчването й си струва?

Business Insider отговаря в материал по темата.

Бизнес сайтът разказва за платформата за изграждане на уебсайтове Wix.com, която дебютира в маркетинга в Супербоул през 2015 г. За компанията, която отчете 80,1 млн. долара приходи за миналата финансова година, сумата от 4,5 милиона е инвестиция. В същото време много големи марки като автомобилните производители Volkswagen и General Motors например, обмислят да не плащат поскъпващите разходи за излъчване на реклама и да насочват парите си другаде тази година. 

Маркетинг директорът на Wix Омър Шай обаче смята, че кампанията ще си заслужава парите. Той е уверен, че "пробивът" в голямата игра в Щатите ще популяризира фирмата му пред стотици милиони хора. Намира рекламата в Супербоул за брандинг инструмент със сила, сравнима само с ексклузивното спонсорство на някой спортен отбор. А за това биха били нужни много повече пари и по-дългосрочно споразумение. 

За да се увери, че парите на Wix наистина ще си заслужават, брандът, както някои други, стартира кампанията си с онлайн активности седмици преди самата игра, започваща на 1 февруари. Първо фирмата представи подробности за криейтив режисурата на рекламата си #ItsThatEasy на 7 януари. Представи серия от видеоклипове. Първият бе с легендата от Националната футболна лига на Америка Теръл Оуенс, който прави скок от футболна звезда в предприемач и собственик на малък бизнес. Следващата серия бе излъчена в мрежата на 15 януари и в нея участват звездата от лигата Рекс Лий и бившият играч Брет Фейвър.  

Шай посочва, че съдържание като това ще направи усилията на фирмата за пробив в Супербоул 2015 г. успешни. Кампанията е реализирана в социалните медии от екип на фирмата. "Целта ни е да направим Wix достъпна за хора, които не са чували за бранда или това, с което се занимаваме. Тя е да станем синоним на изграждането на уебсайтове, да насочим хората, които мислят да си направят сайт, към Wix", казва той. Шай не очаква това да се случи за ден, но така брандът ще получи максимален обсег и ще достигне до стотици милиони - простата, но работеща причина рекламата в Супербоул да се купува. Друго важно: обемът на дигиталнияа резултат. 

През 2014 г. екранът на Супербоул събира 111,5 милиона души по данни на Nielsen. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ