Искаш да продадеш идеята си? Използвай интересна история

Искаш да продадеш идеята си? Използвай интересна история

В една известна сцена от филма „Спасяването на мистър Банкс” Уолт Дисни, в чиято роля влиза Том Ханкс, казва на авторката на „Мери Попинс” Памела Травърз (Ема Томпсън) „Това правим ние, разказвачите на истории. Възстановяваме реда във въображението. Влагаме в него надежда отново и отново”. И е прав.

Историите ни свързват един с друг. Те стимулират фантазията ни. В сърцето са на най-страхотните речи, правени някога. Включително на тези от международната конференция TED, която разпространява вдъхновяващи идеи вече 30 години именно чрез разказването на човешки истории. Всички в бизнеса – маркетинг професионалисти, млади и стари, предприемачи – могат да ги използват, също както някога е правил Дисни, за да продават идеите си. Житейските истории дават душа на презентациите.

Човекът, постигнал най-дълги овации на крака от публиката на TED за всички времена, се казва Брайън Стивънсън. Той е адвокат по гражданско право в САЩ. Работил е по дела, повдигнати пред американския Върховен съд. Когато отправил речта си по време на конференцията, бил толкова убедителен, че присъстващите в публиката след това дарили на неправителствената му организация "Инициатива за равно правораздаване" общо 1 милион долара.

Как го направил?

Стивънсън разказал три лични истории, които подкрепили тезата му, че в незаслужено ощетените етнически общности в САЩ много млади хора растат без чувство за идентичност. Това ги кара да вземат дълбоко погрешни решения за себе си и за живота на другите.

Когато била анализирана презентацията му, станало ясно, че историите заемат около 65% от цялата му реч. Данните, които Стивънсън е използвал в подкрепа на аргументите си, били посочени само за около 10% от времето, в което той е говорил. Само толкова му било нужно, за да покаже статистика. А повечето бизнес професионалисти отделят на сухите данни далеч по-голямо внимание. Те смятат, че са най-безпристрастни, затова най-убедителни. Всъщност, много по-ефективно е да предизвикаш емоционална реакция у публиката, като използваш история, вместо да залагаш хората да решат чрез здравния си разум.

Изследователи на университета „Принстън” са установили, че „историите създават връзка мозък-към-мозък”. С други думи, ако разкажеш една история, едни и същи региони на мозъка ще се активират както у теб, така и в слушателите ти. Това означава, че историите ни въвеждат буквално в синхрон един с друг!

Те (и музиката) пречупват преградите между хората. Правят числата и твърдите доказателства много по-малко значими. Ето защо често "ангелите” инвеститори решават да вложат парите си в хора, не в идеи. Те харесват хората, дошли да им се представят, не толкова проектите им.

В икономиката на знанието човек може да бъде успешен само ако умее да прехвърля на другите информацията, с която разполага. Историите помагат за споделянето на информация. Те илюстрират, възпламеняват, вдъхновяват и най-вече ни свързват. Използвайте повече от тях.

От сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Кая Калас: Нарушаването на румънското въздушно пространство от руски дронове е неприемливо
Росен Желязков: Има взети мерки за защита на въздушното ни пространство
Френският фермерски синдикат FNSEA призова за национален протест на 25 септември срещу Меркосур и митата на САЩ
Конференциите все още могат да донесат огромна възвръщаемост на инвестициите
На днешната дата, 15 септември. Рождениците днес
Германските компании страдат от слабо интернет покритие въпреки милиардните инвестиции
Цитат на деня
Американски дипломат изрази съжаление за имиграционната акция срещу южнокорейски работници