Как Facebook превзема бизнеса на Google

Как Facebook превзема бизнеса на Google

Facebook представи на конференция за разработчици нов инструмент за излъчване на видео от потребителите в реално време. Това ще е последното обновление от компанията на Марк Зукърбърг. В този контекст, анализаторите се питат "Къде е Google?" - една от другите световни технологични марки, считани за синоним на иновация. 

В последните години в определени области изглежда като че ли Google диша праха на Facebook, отбелязва Джилиън Д'Онфро в Business Insider. Това са области, където гигантът в търсенето на информация в интернет Google би трябвало да доминира, но това не се случва. Отвъд самохвалството на Facebook, нейната политика за развитие е доста агресивна в областта на новите технологии, които съдържат потенциал да разтърсят бизнес пейзажа. Пример за такава технология е видео стриймингът, който Facebook въвежда първо от Щатите, споменат по-горе. 

Разбира се, YouTube на Google вече има възможности за така наречения броудкастинг онлайн или видео стрийминг. Хората могат да правят това чрез гейминг приложението му и компанията вече излъчи на живо онлайн големи събития като обръщение на американския президент и няколко дебата. Но Facebook отваря стрийминг възможностите си за масивната си многомилионна публика, която по принцип стои в него постоянно. Това е различното.

Фактът че близо 1 млн. души влязоха в социалната мрежа едновременно, за да гледат в нея на живо видео излъчване, което показва как експлодира диня, показва че стриймингът може да има успех.

Част от привлекателността на продукта Facebook Live се дължи на това, че той може да се впрегнат да се използва от активните хора, които по принцип стоят във Facebook постоянно и гледат обновленията на познати и приятели в социалната мрежа. Google може да се сдобие със същото количество хора, или повече, да гледат едно от лайв излъчванията на събития в YouTube, но в повечето случаи тези хора ще трябва да потърсят това конкретно видео излъчване, а няма да го гледат просто защото така и така са постоянно в YouTube (както са във Facebook). 

Live video е най-близкият еквивалент на телевизията. Продуктът има огромен рекламен потенциал. 

В момента рекламодателите харесват YouTube, защото във видеоканала има видеосъдържание с по-високо качество и марките могат да се асоциират с личности, които професионално създават такова - това отбелязва Браян Уайзър от американската фирма Pivotal Research. Facebook от своя страна досега нямаше такова голямо количество висококачествено видео. Но новият инструмент може да преобърне играта, ако Facebook по-агресивно лицензира, или помага за разработването, на професионално видео съдържание, което да се излъчва в нея, отбелязва Уайзър. 

Друго: В една друга област, където се очакваше Google да доминира - изпращането на съобщения чрез интернет или чат платформите, Facebook определено я надмогна - с доминацията на приложението си Messenger. Google има Hangouts - чат приложение с елементи на видео излъчването в реално време, в което може да се правят видео обаждания между групи потребители. Но се ползва предимно като инструмент за разговори чрез писани слова и далеч не е толкова популярно. 

От Facebook се очаква и да повиши новите инструменти за бизнеса, като включи автоматизирана система за изпращане на съобщения, задвижвана от изкуствен интелект. Това са така наречените чатботове. Това вероятно ще се случи като интеграция в нейния смарт виртуален асистент "М".  

Визията на Facebook за бъдещето е, че потребителите ще могат да се сдобиват от нея с обширен набор от информация, плюс услуги като чата, за да вършат най-разнообразни дейности, от това да си купят риза, през това да поръчат кола на Uber, до това да си резервират ресторант за вечеря, да си купят концертни билети, да си проверят статуса на полета. Всичко трябва да може да става през Facebook. 

Междувременно нейното "търсене по разговори" между приятели ще поддържа вниманието към Messenger и ще го отклонява от търсенето в Google.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ