Как да използвате графики в презентацията си

Как да използвате графики в презентацията си

Маркетинг презентациите често са скучни или неразбираеми, заради графиките в тях. Таблиците и списъците са нужни за онагледяването на важна бизнес статистика. Често обаче са поставяни неправилно. Тогава вместо да помагат, пречат на говорещия пред публиката да представи проекта си по интересен начин. 

Няколко простички правила по отношение на графиките в презентациите могат ги да направят далеч по-полезни и разбираеми. Това смята Джофри Джеймс – автор на Inc.com. Той определя препоръките си на базата на разговор с психолога Стивън Кослин, автор на книга по темата. Съветите му са следните:

1. Използвайте графика, когато илюстрирате приблизителна стойност. Графиките са силни в обясняването на сравнения. Ако опитвате да изразите съпоставката на два показателя с думи и числа, принуждавате аудиторията си да смята наум. Защо, след като можете да я улесните? Графиките са подходящият инструмент.

Грешно.Грешно.

Правилно.Правилно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. С графиките опростявайте сложни данни. Ако информацията ви съдържа множество елементи (продажби с времето например), се придържайте към максимално опростена форма на поднасяне на информацията. Не претрупвайте слайда с много цветове или индикатори за измерване.

3. Разделете сложните концепции на няколко графики. Трудно е за аудиторията да асимилира сложните модели на процеси в илюстрации. Затова разделете процеса на части, които да покажете в различни слайдове. 

Твърде сложна концепция.Твърде сложна концепция.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Не използвайте клиширани снимки. Например на щастливи и красиви офис служители, които разговарят. По-добре без тях. Сложете за фон някакъв цвят. Ако смятате, че има нужда да покажете хора, изберете по-реалистична снимка. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ