Как да овладеете потенциала на LinkedIn

Как да овладеете потенциала на LinkedIn

Ако сте се присъединили към LinkedIn и сте попълнили профила си, мислейки че това е онлайн автобиография, вероятно губите цял куп възможности. Не, не става дума само за това да се рекламирате и да си търсите работа.

Действително, в профилите на LinkedIn се попълват същите неща, както в едно CV. Tози сайт обаче има повече от 150 млн. потребители, готови да комуникират и да говорят с вас по работа. В крайна сметка, това е професионална социална мрежа.

Тук следват няколко идеи, които могат да ви помогнат да направите сайта LinkedIn място за полезни срещи с колегите във виртуалното пространство и  основен източник на потенциални клиенти за вашия бизнес (независимо дали работите у дома, представлявате чужда фирма или търсите работа и контакти в чужбина, особено в англоезичните държави).

Авторите в сайта на сп. Entrepreneur коментират особеностите, ползите и настройките на популярната социална мрежа и дават няколко препоръки. Ето какво гласят основните им съвети:

Привлечете тълпа след себе си. Един от най-лесните начини човек да използва LinkedIn е като създаде сериозно лидерско съдържанив в областта на професията си и като предложи експертна оценка. Не само, че можете да споделяте интересни информации от блога или сайта си, ако имате такъв, но и можете да задвижите създаването на група в LinkedIn (LinkedIn Groups) чрез обновяването на статуса ви. Освен това можете да използвате LinkedIn Answers - опция, която работи като сайтовете за задаване на въпроси и получаване на отговори от потребителите. Вариантите са два – или да публикувате въпрос и да чакате отговор от останалите, или вие да отговорите. Давайки компетентни отговори, изграждате авторитет.

Бъдете откриваеми. Втората най-широко разпространена интернет активност след проверяването на електронната поща е търсенето в мрежата. И неслучайно. LinkedIn предлага оптимизирано търсене от профила ви. Поставете се на мястото на някого, който би искал да се свърже с вас заради професионалните ви качества. (В Америка – дори да ви назначи). Ако сте мениджър продажби в областта на, да кажем, смазочните индустриални материали, назовете се като такъв експерт, не просто като „мениджър продажби“, за да ви открият правилните хора. Накратко, изчистете профила си от описания на това кой сте и заменете тази информация с обяснения какво можете да правите.

Опитайте специалната настройка с организация на профила в LinkedIn (LinkedIn's profile organizer). Тя може да ви помогне да запазите профила на човека, чиито контакт представлява интерес за вас, за да можете впоследствие да го намирате по-лесно. Когато се свържете с този човек, можете да си правите бележки във връзка с контактите ви с него/нея. Те ще се появяват, независимо дали сте посетили отново профила му/й. Въпреки че не е като силния софтуер за управление на връзките с потребителите, може да спести време и да ви направи по-организирани.

Имайте предвид, че ако постоянно се свързвате с потребители на LinkedIn, които не познавате, може да си направите лоша услуга – не искате да ви разпознават предимно като човек, който разпространява спам, нали?!

Можете да изпращате имейли до групи в LinkedIn, дори да не сте свързани с тях директно. Ако откриете някой, с който бихте искали да установите контакт, погледнете профила му, за да разберете към кои групи принадлежи и се присъединете към една или две от тях.

LinkedIn ви съветва да се свързвате само с хора, които познавате.

Предимството на този сайт е, че може да бъде ефективен маркетинг инструмент, който ви дава възможност да разширите професионалната си мрежа и да предложите личната си експертна оценка на хора, заинтересовани от нея.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ