Как да пишете съдържание, което се класира в Google

Как да пишете съдържание, което се класира в Google

Откакто дигиталният свят се зароди, авторите са изправени пред предизвикателство. Уменията им да създават увлекателни и четивни текстове вече не са достатъчни. Навлязоха правилата на писане с оптимизация в интернет търсенето.

"Как се пише съдържание, което се класира високо в Google търсенето?" е често задаван въпрос в маркетинга днес. "За хора ли пишем, или за алгоритми на интернет търсачки?“, също.

За радост, вече няма нужда да избираме. Наблюдателите в американския сайт ContentVereve посочват накратко какво точно предпочита Google. Оказва се, че това е най-вече текстът, който звучи нормално, като разговорната реч. Машината се стреми да отговори максимално на предпочитанията на читателите. Затова съветът е: пишете за хора, оптимизирайте за роботи. Фокусирайте се върху конкретната си таргет публика, пишете разбираемо и приземено, но същевременно спазвайте правилата за оптимизация на текста онлайн.

И още: Забравете за гъстотата на ключовите думи. Google действително избира според тях, но няма доказателство, че големият им брой в текста ще помогне да се класирате по-нагоре.

Пишете по-дълги, качествени, задълбочени и добре обмислени текстове. Повечето материали, които се класират на първа страница в Google, са от над 2000 думи. Освен това статистиките сочат, че по-дългите статии, написани в хубав езиков стил, често са по-споделяни.

Отговаряйте на потребителски въпроси. Ако потенциален клиент ви попита за ваш продукт или услуга, той вероятно преди това ще е написал името му/й в търсачката. Затова пишете съдържание, което отговаря на тези въпроси и ще накара човек да посети сайта ви. Освен това, ако отговорите ви са по-добри от тези на конкурентите, може да завоювате нови клиенти.

Работете за повече споделяне в социалните мрежи. Колкото повече се случва то, толкова по-популярно ще е съдържането ви в Google. Старайте се да бъдете популярни.

Използвайте свързани ключови думи, синоними и граматични вариации. Google и други интернет търсачки работят чрез системата Latent Semantic Indexing (LSI). С нея свързват резултатите от търсенето с намеренията на човека, който го извършва. Използвайки синоними, свързани ключови думи и граматични заместители лесно може да си проправите път като по-подходящи за прочит, без да има нужда да повтаряте в текста ключови думи.

Обърнете се към Google Tilde, за да откриете свързани ключови думи. Ако поставите знака ~ преди ключова дума и извършите търсенето, ще ви излезе определен брой свързани ключови думи, които Google смята за важни за вашето запитване. Използвайте ги, за да повишите откриваемостта на съдържанието си.

Запознайте се с Google +. Социалната мрежа ще играе все по-голяма роля в оптимизацията на търсенето. Още повече, че след неизбежното представяне на т.нар. авторски рейтинг (Author Rank), Google вече ще свързва рейтинга си с авторите, не само с уебсайтовете, които са домакин на написаното от тях съдържание.

Заглавията и откъсите (мета описание) все още са цар. Те са едно от първите неща, които преглежда Google, когато категоризира публикувания текст в интернет.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Лидерите на страните от ЕС са направили първа крачка към използване на замразени руски активи в полза на Украйна
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Anthropic и Google Cloud сключват мащабна сделка за AI чипове
Инвеститорите използват наръчник от дотком ерата, за да избегнат рисковете от AI балон
Времето: Топло и дъждовно. Жълт код за силен вятър е обявен в 25 области