Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Как да спечелите на своя страна журналистите
Да се "продадеш" на журналистите, така че да бъдеш споменат в история или да напишат за теб, остава трудна задача както за начинаещите в пиара, така и за дългогодишните професионалисти. Една погрешна стъпка може да изгори мостовете ти към репортера.
Това смята Мелиса Томпсън - дългогодишен журналист от САЩ. Тя разказва в американското издание PR Daily, че в годините на комуникацията си с пиари на фирми и хора, до нея са били отправяни стотици запитвания за отразяване. На базата на опита си, определя 13 начини за представяне на продукт или услуга на журналист с цел отразяване в медиите. Ето какво съветва.
- Преди да се обърнете към репортер, внимателно проверете какъв стаж има той. След това обвържете предложението си за история с ресора му. Ако сте представител на фирма за недвижими имоти, например, имайте предвид, че вече в бранша с темата се занимават доста репортери. Разберете кои са те и им предложете новина. Да бъдат на върха на информационната вълна е полезно и за самите тях.
- Винаги уважавайте правото на репортера да отхвърли историята ви или да отложи работата по нея. Не го преследвайте с молби и търсения. Ако е заинтересован, той ще се свърже. Уверете се, че при първия си контакт, че сте му дали ясни данни как да ви открие.
- Грижете се за връзките си с журналистите след като съвместната ви работа с тях е приключила. Поддържайте дълготрайни отношения. Ако някой от тях използва пиар информацията ви, направете го полезен контакт на фирмата завинаги. Покажете, че сте разбрали.
- Срещите очи в очи са най-добрата стратегия. Много по-работеща от електронната комуникация. Може да поканите репортера на кафе, на обяд. Ако ви откаже, уважете решението му - много медии налагат стриктни етични политики срещу приемането на подаръци от копроративни представители, та дори да става дума за едно кафе.
- Следете извънредните новини с набитото око на пиара - може да влезете в утрешните, ако предоставите информация, която да е свързана с тях и с потока на отразяване по темата.
- Опитвайте да поддържате приятелства с изпращане на картички. Въпреки че едва ли ще получите благодарствено съобщение, е много възможно журналистът да прочете картичката, да я запази и тя да му припомни за вас. Веднъж получих от един пиар представител картичка с посочено на нея едно от съобщенията ми в Twitter, което съвпадаше с темата, за която той ми предлагаше информация. Никога няма да забравя тази картичка.
- За журналистите скоростта е всичко. Повечето от тях работят под напора на срокове, в рамките на които трябва да открият надежден източник на качествена информация. Има голяма конкуренция между източниците им. Затова първият, достигнал автора, често създава историята.
- Не им губете времето. Те работят под натиска му и всеки опит за предлагане на информация, която не есвързана с търсеното от тях, предизвиква раздразнение,
- Никога не преувеличавайте. Ако ги излъжете в данни или определения, ще ви помнят винаги като източник, на който не може да се има доверие.
- Пишете лични съобщения, кратки и ясни, с обръщения по имена. Ще се отличите от множеството гласове в тълпата, опитващи да прокарат рекламата си.
- Грамотно написаният, личен, таргетиран отговор на имейл или телефонно обаждане ще ви открои. Ще покаже, че обръщате внимание на исканията и търсенията на журналиста, че той е важен в дневния ви ред. В графата "Относно" на имейлите си посочвайте възможни заглавия за материали.
- Предлагайте интересни истории, любопитни, полезни. Редакциите все повече търсят интелигентно и информативно съдържание, което да е поднесено любопитно, така че да се радва на онлайн интерес и кликвания, прочит на страниците на вестници и списания.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
ЕС опростява правилата за екологични инвестиции
Финанси |
Обновена 14:55ч., 05.02.2025
Кабинетът „Желязков” назначи областни управители на Хасково, Шумен и Търговище
България |
Обновена 14:46ч., 05.02.2025
Асен Василев: Бизнесът и домакинствата имат 134 млрд. лв. в банките
Политика |
Обновена 14:40ч., 05.02.2025
Кремъл обяви възобновяване и активизиране на контактите със САЩ
Свят |
Обновена 14:25ч., 05.02.2025
Лидер на пазара на търговски имоти у нас навлиза в Румъния
Бизнес |
Обновена 14:10ч., 05.02.2025
На днешната дата, 5 февруари. Имен ден празнуват Агата, Добрин, Добринка, Добри
На днешната дата |
Обновена 00:04ч., 05.02.2025
Да се увеличи месечната необлагаема сума за ваучерите за храна настояват от бранша
България |
Обновена 16:28ч., 04.02.2025
Тръмп иска САЩ да поемат контрола над Газа и да я превърнат в „Ривиера на Близкия изток“
Свят |
Обновена 10:00ч., 05.02.2025
Зеленски каза, че би се съгласил на директни преговори с Путин
Свят |
Обновена 08:35ч., 05.02.2025
На днешната дата, 6 февруари. Имен ден празнуват Пламен, Пламена, Огнян, Огняна, Светлин, Светльо, Светла
На днешната дата |
Обновена 00:03ч., 06.02.2021
Премиерът: Ще внесем бюджет на стабилизирането на публичните финанси
Политика |
Обновена 10:15ч., 05.02.2025
Как да станем добри лидери: Уроците, на които само лошите мениджъри могат да ви научат
Лидерство |
Обновена 00:15ч., 05.02.2025
Премиерът нареди превантивни полицейски акции на пътя заради влизането ни в Шенген
България |
Обновена 12:15ч., 05.02.2025
Коментари
Няма въведени кометари.