Как да спечелите на своя страна журналистите

Как да спечелите на своя страна журналистите

Как да спечелите на своя страна журналистите

Да се "продадеш" на журналистите, така че да бъдеш споменат в история или да напишат за теб, остава трудна задача както за начинаещите в пиара, така и за дългогодишните професионалисти. Една погрешна стъпка може да изгори мостовете ти към репортера. 

Това смята Мелиса Томпсън - дългогодишен журналист от САЩ. Тя разказва в американското издание PR Daily, че в годините на комуникацията си с пиари на фирми и хора, до нея са били отправяни стотици запитвания за отразяване. На базата на опита си, определя 13 начини за представяне на продукт или услуга на журналист с цел отразяване в медиите. Ето какво съветва.

  • Преди да се обърнете към репортер, внимателно проверете какъв стаж има той. След това обвържете предложението си за история с ресора му. Ако сте представител на фирма за недвижими имоти, например, имайте предвид, че вече в бранша с темата се занимават доста репортери. Разберете кои са те и им предложете новина. Да бъдат на върха на информационната вълна е полезно и за самите тях.
  • Винаги уважавайте правото на репортера да отхвърли историята ви или да отложи работата по нея. Не го преследвайте с молби и търсения. Ако е заинтересован, той ще се свърже. Уверете се, че при първия си контакт, че сте му дали ясни данни как да ви открие.
  • Грижете се за връзките си с журналистите след като съвместната ви работа с тях е приключила. Поддържайте дълготрайни отношения. Ако някой от тях използва пиар информацията ви, направете го полезен контакт на фирмата завинаги. Покажете, че сте разбрали. 
  • Срещите очи в очи са най-добрата стратегия. Много по-работеща от електронната комуникация. Може да поканите репортера на кафе, на обяд. Ако ви откаже, уважете решението му - много медии налагат стриктни етични политики срещу приемането на подаръци от копроративни представители, та дори да става дума за едно кафе. 
  • Следете извънредните новини с набитото око на пиара - може да влезете в утрешните, ако предоставите информация, която да е свързана с тях и с потока на отразяване по темата. 
  • Опитвайте да поддържате приятелства с изпращане на картички. Въпреки че едва ли ще получите благодарствено съобщение, е много възможно журналистът да прочете картичката, да я запази и тя да му припомни за вас. Веднъж получих от един пиар представител картичка с посочено на нея едно от съобщенията ми в Twitter, което съвпадаше с темата, за която той ми предлагаше информация. Никога няма да забравя тази картичка. 
  • За журналистите скоростта е всичко. Повечето от тях работят под напора на срокове, в рамките на които трябва да открият надежден източник на качествена информация. Има голяма конкуренция между източниците им. Затова първият, достигнал автора, често създава историята. 
  • Не им губете времето. Те работят под натиска му и всеки опит за предлагане на информация, която не есвързана с търсеното от тях, предизвиква раздразнение, 
  • Никога не преувеличавайте. Ако ги излъжете в данни или определения, ще ви помнят винаги като източник, на който не може да се има доверие. 
  • Пишете лични съобщения, кратки и ясни, с обръщения по имена. Ще се отличите от множеството гласове в тълпата, опитващи да прокарат рекламата си. 
  • Грамотно написаният, личен, таргетиран отговор на имейл или телефонно обаждане ще ви открои. Ще покаже, че обръщате внимание на исканията и търсенията на журналиста, че той е важен в дневния ви ред. В графата "Относно" на имейлите си посочвайте възможни заглавия за материали. 
  • Предлагайте интересни истории, любопитни, полезни. Редакциите все повече търсят интелигентно и информативно съдържание, което да е поднесено любопитно, така че да се радва на онлайн интерес и кликвания, прочит на страниците на вестници и списания. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ