Как една марка повиши продажбите си с близо 14 000%

Чували ли сте тезата, че „вирусно” споделяното видео е маркетинг инструмент, който не работи? Може би сте коментирали с рекламни професионалисти или студенти по маркетинг, че хитовите клипове на марки в интернет повишават разпознаваемостта на бранда, но само толкова. Мнозина смятат, че що се отнася до това да дадат някакъв директен принос за покачване на продажбите, тези клипове не носят ефект.

Е, тази теза съвсем наскоро бе опровергана с помощта на един видеоклип, който стана истерично споделян в мрежата. Този с целуващите се за първи път непознати хора.

Красиво, деликатно, изпълнено с млади и хубави герои. Такова бе видеото с целувките. Разбрахте ли всъщност, че то е реклама? В него нямаше повтарящо се лого, маркетинг слоган, оферта, цени. Дело е на американския моден бранд Wren и откакто беше излъчено, е покачило продажбите му с близо 14 000%.

Това споделя в Business Insider Мелиса Кокър – бранд консултант, създател и криейтив директор на Wren. Тя разказва, че в продължение на 3 години фирмата й е създавала кратки видеоклипове, с които да представя новата си модна линия за сезона. „Винаги опитвахме да правим забавни, секси и модерни клипове. Това обаче е първият път, когато опитахме да направим такъв, който наистина си заслужава споделянето”, казва тя. „Поставихме си за цел да създадем филм, не реклама. Това, което искахме наистина, е с това видео да създадем продължителна популярност на бранда и привързване към него, не са бърза хитова продажба”, допълва Кокър. 

Филмът “First Kiss” рекламира есенната колекция на Wren за 2014 г. Масовото му споделяне е било задвижено от общността от умни и наблюдателни активни потребители в Reddit – един от сайтовете в САЩ, които генерират най-голям трафик и служат като социална мрежа. Последваха и пародии, публикувани в мрежата, които направиха клипа още по-популярен. Целувките бяха отразени от „Ню Йорк Таймс”, „Уолстрийт Джърнъл”, Си Ен Ен, телевизия „Блумбърг”, Adweek, Fast Company, списание Inc. и други медии, които търсят и приятни за съобщаване новини. Клипът бе наречен „най-успешният моден филм на всички времена”.

Какво могат да научат марките от неговата история?

Според Мелиса Кокър, следното:

1. Хората днес харесват емоционално съдържание. Такова, каквото ги кара да се вълнуват, да се радват, което ги съживява пред компютъра. Най-добре работи текстът, видеото, които водят до позитивен емоционален отговор. Когато нещо накара потребителя в мрежата да заплаче, да се разсмее или да се почувства вдъхновен, той иска да сподели усещането с другите.

2. Аудиторията е отегчена и отчаяно жадува  чисто човешки контакти. Повечето хора си прекарват дните, седнали пред екрани, което по същество ги кара да се чувстват напълно противоположно на целуването на непознат. Компютърните екрани не са лица, а плоски повърхности. Не сме застанали пред истински човек – да не забравяме това.

3. Директният трафик е важен, но той не е всичко. Трафикът към сайта на Wren нараснал с 14 000%. 96% от посетителите на сайта на компанията били нови за него. Онлайн магазинът на марката повишил продажбите си с 13 600% спрямо седмицата преди видеото да се завърти в мрежата.

4. Деликатността е приятел на бранда. Всичко в маркетинга днес се окончава до това да се свържеш с хората истински и нежно. Да им дариш деликатна емоция. Никой, особено поколението Y, не иска да му крещят да купува нещо.

5. Балансът на силите се променя. С над 2 млрд. души онлайн, интернет промени начина, по който гледаме на всички индустрии, начина по който се продават дрехи, маркетинга. Може да имаш голям маркетинг бюджет, но ако никой не иска да споделя съдържанието и идеите си, тогава брандът ти не работи и теб те няма. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ