Най-важният коз на телевизията

Най-важният коз на телевизията

Най-важният коз на телевизията

Времето, което хората прекарват в гледане на телевизия, намалява, за сметка на това, което отделят, за да бъдат в интернет - пред компютърния екран, таблета, смартфона. 

В САЩ, откъдето идват смартфоните и таблетите като продуктови категории, потребителите прекарват повече време гледайки програми за стрийминг на видео съдържание. Кое ще спаси телевизията като медия? На въпроса дава нов отговор програмният директор на водещата американска компания за онлайн излъчване на видео - Netflix. Тед Сарандос е цитиран от Business Insider. Той отговаря за съдържанието, излъчвано от Netflix. На медийна конференция в Ню Йорк Сарандос заяви, че бъдещето вероятно е в модела на т.нар. линейна телевизия - традиционната кабелна или сателитна телевизия, която в САЩ може да се настройва за определено време от денонощието. Телевизията според него ще стане "още по-линейна". 

"Телевизията ще бъде все повече свързана със събития като церемониите за раздаване на награди и спортните двубои, които се излъчват на живо. Всички онези неща, които не може истински да се дублират", каза той. И припомни, че там, където е най-важно да се предава в реално време, телевизията е фантастична и тя остава ненадмината. "И аз мисля, че истинското спасение за телевизията като медия е да се ориентира към други неща (спрямо в момента) и да стане по-събитийно ориентирана... Мисля, че това би било естествена миграция", посочи експертът. 

Въпреки че традиционното гледане на телевизия намалява дори сред американците, които са пристрастени към нея, спортните програми с мачове на живо още събират пикове от зрители и остават светлина, която подгрява една оптимистична картина за бъдещето на малкия екран. Така например тазгодишното издание на финала на лигата за американски футбол на САЩ - Супербоул, което традиционно е най-голеданото ТВ събитие в страната за годината, събра регорден брой зрители - 114,4 милиона души бяха приковани към малкия екран. Друг пример беше "Мачът на века". 

Американците все още гледат много телевизия - средно, на човек в страната се падат по 5 часа в денонощието в последното тримесечие на 2015 г., според Nielsen. И все пак, има 4% спад на гледаемостта спрямо същия период на миналата година. 

Времето, което американците гледат видео онлайн или в услуги като Netflix и Hulu, обаче е до над 39% повече от периода, който прекарват пред телевизора, до около 35 минути повече дневно. Най-вероятно е и по-дълго, защото данните на Nielsen не обхващат гледането на видео на смартфоните чрез устройства за стрийминг като Roku, или конзолни игри като Xbox. 

Заснемането на видео съдържание с телевизионни похвати вероятно ще продължи да бъде ценно в бъдеще, но записите на случили се вече събития, които се излъчват пред малкия екран, трудно биха могли да са печеливша формула. Живите събития, провеждащи се в момента, които карат зрителя да се чувства участник в тях и пренесен на друго място, може да са най-важният коз на телевизионните компании. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ