Какво е маркетингът за Вас?

Какво е маркетингът за Вас?

Как гледате на маркетинга? Като на приоритет, или като на дразнител? 

Една от най-големите причини бизнесът да се проваля в начинанието да маркетира е, че той не отделя достатъчно качествено време за маркетинг. Всъщност, маркетингът е само една далновидна мисъл. Или понякога - раздразнение. Колкото по-заети стават собствениците на бизнес, толкова по-малко правят за маркетинг, докато нещата не станат неотложни. 

Успешните компании обикновено имат добри маркетолози. Те знаят, че е важно да се маркетира и полагат усилия да провеждат редовни маркетингови активности. Това е ключът към техния успех. Не количеството пари, които са похарчили за маркетинг, а количеството добро мислене и творческо време за него. 

Маркетингът трябва да бъде толкова важен, колкото е отварянето на офиса рано сутрин. Той има нужда от същото внимание като редовното плащане на сметките, събирането парите от клиентите. Определя дългосрочния успех на бизнеса. 

Тъй като е по-малко измерим и по-малко наложителен според мнозина (ако откажете да правите маркетинг никой няма да ви санкционира или да изиска от вас нещо), е лесно да се отложи за други дни. 

Друг фактор е, че средностатистическият собственик на бизнес обикновено не е наясно наистина как е най-добре да маркетира. Той е добър в това, което прави, но не и в маркетинга. Което е логично - и разбира се маркетингът има много начини да стане по-сложен  В последните години най-вече заради увеличаващия се брой инструменти, чрез които са извършва. 

Може да се научите как да маркетирате. Може да използвате мрежата си от бизнес партньори, за да се научите. Ако попитате хората, те обикновено ще бъдат доста прозорливи какво предстои и може да ви кажат кое е проработило при тях. Има много добри каузи, които предлагат прости маркетингови умения за натрупване на опит в бизнеса. В другия случай, разбира се, може да се обърнете за помощ към професионални маркетингови консултанти. Без значение как точно подобрявате маркетинговите усилия на фирмата си, важно е да отделите време за такива. 

Така че да, има нужда да инвестирате време в маркетинг - правете го всяка седмица! И това трябва да бъде ефективно и качествено похарчено време. Не просто време измежду всички други ангажименти. 

Имайте предвид, обикновено е невъзможно да маркетирате ефективно, ако сте изтощени или умът ви е блокирал. Просто няма да има смисъл. 

Имах клиент, който управляваше средно голям терапевтичен бизнес. Той беше много зает и успешен. Но беше и много разочарован, защото бизнесът му беше пораснал до определено ниво и беше спрял разрастването си от вече повече от 3 години. Голяма част от проблема беше, че той бе зает да прави много други неща всеки ден и оставяше времето за мислене на стрегии за бизнес развитие за последните си свободни часове от седмицата, понякога късно нощем. Така просто не става. 

Предложих му базисна и фундаментална промяна, в рамките на която той да започва ежедневната си работа в 10 сутринта, а преди това - 1 или 2 часа всяка сутрин няма да работи нищо друго освен да мисли и да работи за разрастване на бизнеса. 

Резултатите бяха невероятни и незабавни. Той приключи проектите си за бизнес развитие, направи планове, разви наистина умни маркетингови идеи и ги впрегна в действие. Както и много други неща. 

За няколко работни седмици ревизира графика си и си зададе за задача от сега нататък винаги да прекарва най-творческите си, заредени с умствен и физически потенциал и енергични часове за усилия за бизнес развитие. Защото това доказано бе най-добрата инвестиция от време и сили, която можеше да направи за финансовото си бъдеще. 

Изводите от всичко това са прости - всички в бизнеса трябва да прекарваме качествено време, в което сме енергични и креативни, за маркетинг. И трябва да го правим през цялото време, не само когато настъпят тежките времена и вълците завият пред вратата. 

Коментар на Андрю Грифитс в Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ