Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Китай – все по-атрактивен пазар за американските марки
Китайските потребители се радват на безпрецедентно внимание от страна на големите американски компании през 2014 г.
Фирми като Procter & Gamble, Unilever увеличават асортимента си от стоки, изпращани към Китай. Какви ли не продукти вече се правят в Щатите за пазара - азиатски колос. Например паста за зъби с вкус на зелен чай. Известни марки като Victoria's Secret, Abercrombie & Fitch и Old Navy агерсивно влагат в създаването на нови магазини на китайска територия. JCrew пък наскоро провокира реакции, като създаде панталон с размер 000 – за по-дребните на ръст и като телосложение китайски клиенти.
Нейното решение е част от тенденция на нарастващо внимание на американския бизнес към Китай, която трудно се приема от известна част от американците. Това написа Ейми Мерик в списание „Ню Йоркър“. „Съединените щати се превръщат в по-малко атрактивен терен за откриване на магазини, ритейл индустрията вече не е фокусирана да обслужва само техните нужди“, посочи тя.
Дъг Стивънс, създател на сайта Retail Prophet и автор на издадената в Америка книга „The Rеtail Revival: Re-Imagining Business for the New Age of Consumerism” пък коментира пред Business Insider, че ясно се вижда как US компании от широк спектър с най-различен вид продукти - от Walmart до Louis Vuitton, работят засилено, за да се харесват на все по-разширяващата се средна класа на втората по големина икономика в света.
Растежът на сектора с продажби на дребно в Китай се забави в последно време спрямо пиковите му нива от по-рано, но страната все още е много добро място за откриването на нови магазини, подчертава Стивънс. Този сектор нараства с 18% годишно, според материал в The Atlantic.
Потребителите в развитите нации опитват във възможно по-малка степен да постигат целите си на кредит и изчистват живота си от ненужните материални неща. В същото време китайските клиенти правят точно обратното, според Стивънс – те масово се обръщат към кредитите и обграждат бита си с още и още купени от тях нови вещи. „Те са гладни за това, което се гледа като капан на начина на живот на средната класа“, казва наблюдателят.
Освен това китайският пазар винаги е бил много атрактивен за производителите на луксозни стоки от Европа и САЩ. Очаква се азиатската страна скоро да надвиши по брой милионери Америка. Пазарът на лукс реагира на това очакване. Модната къща „Шанел“ например постави на предните редове в ревютата си няколко личности - модни икони от Китай. Китайските манекенки Лю Вен и Мин Си често участват в кампании за Victoria's Secret, Dior, Lanvin и Diane von Furstenberg.
Последен, но не по значение фактор, който допринася за нарастващата атрактивност на китайския пазар, е демографията на мултимилионната държава. Застаряващото население на САЩ става все по-малко атрактивно за търговците на дребно. Те биха желали по-скоро да инвестират в страни с повече млади хора, които биха могли да превърнат във верни клиенти доживот. Така се оказва, че китайската средна класа предлага по-добри условия за продажби на американските компании, които печелят от бедните американци и средната класа в САЩ. Американски брандове навлизат в Китай и се отдръпват от Америка.
Walmart е такив пример. Тя планира да открие още 100 магазина в Китай в близкото бъдеще, докато продажбите й в Съединените щати трайно намаляват.
От Business Insider
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.