Ключовите въпроси, с които измерва търговския прогрес

Ключовите въпроси, с които измерва търговския прогрес

Ключовите въпроси, с които измерва търговския прогрес

В даден момент от развитието си почти всеки търговец се пита дали постигнатият от него прогрес е съизмерим с този на колегите му. Да си зададеш въпроса дали догонваш като резултат останалите търговци от индустрията и дали ги надминаваш е естествено човешко любопитство и психологическа тенденция. Въпреки, че да си наясно с това, къде са другите, не е най-важният фактор, който ще те тласне напред по пътя към успеха.

Тук следват 10 въпроса, с които човек може да измери своя собствен успех и прогрес като търговец. Отговорите им ще ви помогнат да разберете къде стоите в предизвикателното ви поле на действие и в търговските ви начинания.

1. Какво е търговски успех? Повечето професионалисти в продажбите ще се съгласят, че търговският успех се определя като „да бъдеш печеливш”. Да правиш повече пари, отколкото губиш. Но има и други, второстепенни фактори, които също определят успеха в търговията. Напримеру да намериш баланс между нея и други дейности в живота ти.

2. Какво е търговски прогрес? Начинаещите търговци не могат да очакват да имат незабавно или абсолютно успешно търговско бъдеще. Това, което могат да се надяват, е в ранната си кариера да направят стабилен прогрес като придобиват познание и опит. Дори ветераните в успешната търгови продължават да трупат опит в пазарните продажби. Търговците, които се наслаждават на прогреса си и на процеса на продажби имат значително предимство пред останалите си колеги.

3. В какъв момент от търговската ми кариера трябва да очаквам да ми се случи търговски успех? Търговският успех (да печелиш сделки) може да се случи и незабавно – дори на начинаещите. Това, което е по-малко вероятно да се случи с неопитните търговци е продължителен успех. Същевременно много търговци не могат да се похвалят с голям успех от опита на първите си години. Други подценяват постигнатото от тях.

4. Кога трябва да се откажа и да призная, че търговията не е за мен? Няма един точен отговор на този въпрос. Ако търгуването те прави нещастен и създава други лоши навици (например да се държиш зле с кучето си), значи е време да се откажеш. Или поне да си вземеш продължителен отпуск.

5. Колко загуби трябва да преглътна, преди да променя търговския си план или действие? Труден въпрос, който отново няма еднозначен отговор. Ако вярвате, че разполагате с добре направен и основан на задълбоченото изследване план за търговско действие, не бива да се отказвате от него само защото губите в момента. Всички търговци имат печеливши и губещи моменти. Това е част от практиката на търговията. Естествено, професионалистите се наслаждават, когато печелят и тъжат, когато губят. Но по време на спада продължават напред, знаейки че планът им за действие все още е солиден. Търговските планове със сигурност могат да бъдат променяни тук там, например като контактите се оказват по-малко или самата търговия има по-малък обем. Но за повечето търговци цялостната промяна в търговския план е може би последната възможност за обмисляне.

6. Как да остана мотивиран, докато се движа по неравния път към търговския успех? Хората, които се наслаждават на това да работят като търговци и да участват в целия процес на търговията нямат нужда от много помощ, за да се мотивират. Защото вече са очаровани от това, което четат и научават. Но все пак, в периоди на спад, е препоръчително да се четат книги, които са базирани по-малко на специфичните методики в търговията и повече на търговската психология. Освен това, участието в семинари по темата също е чудесен начин човек да възроди желанието си за работа.

7. Трябва ли да слушам други търговци, когато опитвам да оценя собствения ми търговски план или прогрес? Полезно е човек да има приятели сред колегите, с които са споделя идеи и да коментира пазарите. Освен това е хубаво търговецът да има опитен ментор, който да му помогне да го направлява в трудните условия на занаята. Въпреки това, в някакъв етап повечето опитни търговци предпочитат да запазят анонимност във вземането на важните за тях решения.

8. Какво е средното ниво на успех на един търговец професионалист. Като цяло в индустрията се смята, че печелившият процент е около 4 към 10 опитани сделки, т.е. 40% печеливш дял.

Джим Уикоф – търговец с 20 години стаж, в traderplanet.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ