Кога социалните медии не са най-добрата стратегия?

 Кога социалните медии не са най-добрата стратегия?

Много малки фирми смятат, че трябва да бъдат активни в социалните медии само защото те станаха централна част от маркетинга на всяка голяма марка и поп културата. Разбирам. Започнахме да се чувстваме така, че все едно ако не сме в социалните медии, не правим реален маркетинга. И в много отношения това може да бъде вярно. Социалните медии станаха най-голямото средство за свързване на марките с клиентите в реално време по начини, които маркетингът не беше виждал.

Но не можете да скочите в тях само защото се чувствате длъжни. Имате нужда от план за атака, който ще ви накара да усетите бранда и клиента си. Може да няма смисъл за клиента ви да се свързва с вас в тях. Ключът е в това да знаете кога да използвате социалните медии стратегически, за да постигнете това, което желаете.

Всичко започва с това да знаете с кое основно е свързана марката ви и как потребителите й живеят живота си – маркетинг фундамент, основополагащ за всички медии. Ако управлявате по-“лична“ марка с клиенти, които не желаят да споделят историите си, вероятно нямате работа със сайтовете за комуникация като канал, чрез който можете да се свържете с тях.

Тук следват няколко ключови фактора, които трябва да имате предвид докато определяте ролята на социалните медии в маркетинг стратегията ви.

Прегледайте много добре естеството на бизнеса си и след това си отговорете на въпросите:

● Фирмата ви „социална“ ли е по същество?

● Социалните медии налагано усилие ли са или отговарят на услугата/ продукта й?

● Работната ви линия вписва ли се в публичното поле за дискусии?

Помислете и за клиентите си.

● Предимно активни в социалното пространство хора ли обслужвате? Към тях ли е насочен бизнеса ви?

● Естествено ли е да потърсите потенциални клиенти в социалното пространство?

● Ще се чувстват ли те комфортно като взаимодействат с вас публично?

Може да не отговорите с „да“ на всички тези въпроси. Това означава, че трябва внимателно да стъпвате в сайтовете, ако искате те да работят за вас.

Например, ако сте консултант, който помага на клиентите да станат по-ефективни в полето, в което работят, те може да не желаят публично да оповестяват професионалните си ангажименти с вас. Може да не искат да говорят за работата си в социалните канали и да държат на конфиденциалност във всички възможни отношения.

Този материал не е съвет за избягване на социалните медии, ако може и без тях. Те са навсякъде, във всички домове, на пътя. Близо до една седма от човечеството. Отсъствието от тях може да означава отсъствие от ситуации и изгодни положения в реалния свят.

Идеята е, че е важно как социалните медии се използват. Дори да не се обръщате към тях като към платформа за ангажиране на нови клиенти, те пак могат да служат на стратегическите ви цели.

LinkedIn е подходящ за таргетирането на потенциални клиенти и създаването на мрежа от колеги около марката. Twitter е място за лидерите на мнение, където те коментират и предлагат гледната си точка към новини, тенденции и събития. Той е място на различна потребителска интеракция. Чудесен начин е да се позиционирате в индустрията без задължително да гоните клиенти и да ги молите да се свързвате с тях публично.

Ключът е в това да подходите към всички части на маркетинга с увереност и ясно разбиране за цел, свързана с клиентите и бранда ви. Социалните медии не бива да бъдат автоматично изискване, а медии, към които се подхожда стратегически, за да се показва бранда.

Мнение на Джим Джоузеф – президент на американската комуникационна агенция Cohn & Wolfe, част от WPP Group PLC, в списание Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ