Кодирана реклама пробива в телевизията

Кодирана реклама пробива в телевизията

Бавно, но сигурно, в американския телевизионен ефир навлиза употребата на QR (Quick Response) кодовете. Този вид квадратни, черно-бели кутийки, които изглеждат като баркодове, си проправят път, освен в печатните медии и в американските телевизионни канали.

Освен това, все повече и повече потребителите в Европа ги виждат по кориците и страниците на списанията и в билбордовете.

Преди седмица CNN ги използва по иновативен начин, като ги показа на малкия екран докато вървеше републиканския президентски дебат във вечерните часове. Чрез тях телевизията предложи на зрителите си да ги заснемат със смартфоните си и да получат допълнителна информация по въпроса. „Ще видите електронен код на телевизионния екран“, обясни на зрителите водещият на CNN Джон Кинг. „Можете да направите снимка на този код. Ще получите допълнителен достъп до информация за нашия дебат, видео, заснето зад кулисите, анализи и съдържание“, каза той.

Освен това Google използва QR кодовете, за да увеличи употребата на справочника си за местния бизнес.

Въпреки масовизирането на този вид технология в телевизионния ефир на Щатите, все пак анализаторите подчертават, че развитието й в страната е в начален стадий, докато в Япония тя вече е силно разпространена.

В Европа засега няма сериозен пробив. Технологията е възпрепятствана от  проблем при разчитането на кодовете поради липса на стандартизация. Не всички смартфони, които се разпространяват, разполагат с необходимия вграден софтуер, за да ги разчитат.

Този проблем е налице и в Америка. Там обаче специалистите правят всичко възможно той да бъде преодолян до началото на есенния телевизионен сезон, който приковава пред малкия екран милиони американски зрители. „Употребата на кодовете започва да се разпространява, защото все повече хора притежават смартфони и много от тези телефони имат сканиращото приложение, с което да ги разчетат“, каза пред „Ню Йорк Таймс“ Майкъл Бекър, управителен директор на Асоциацията за мобилен маркетинг на Северна Америка. Той подчертава, че тази технология е бърз и опростен начин да бъде достигнато до целевата аудитория на по-богатите, любопитни клиенти със склонност да бъдат интерактивни и да изпробват нови възможности.

Брадфорд Мейтсън, маркетинг директор на компанията с бързооборотни стоки Bluefly заяви пред „Таймс“: „Виждаме, че това е страхотен начин да достигнем до аудиторията по измерим начин. Това е нещо ново за нас, но очакваме посещенията в страницата ни да се удвоят.“ Това е първата компания в САЩ, която вгражда QR кодовете в телевизионната си реклама.

В общи линии QR кодовете могат да докажат, че мобилните устройства ще имат нарастващо значение като връзка между бързите за получаване маркетинг съобщения и все по-детайлната информация, която потребителите изискват, преди да вземат решение за покупка, коментират в revenews.com. Приложена правилно, тази технология може да даде ранно конкурентно предимство на рекламодателите, които я направят част от интегрираната си маркетинг стратегия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ