Компаниите, които обичат Свети Валентин

Компаниите, които обичат Свети Валентин

Днешният празник на влюбените Свети Валентин е колосален бизнес за много водещи марки по света. Тази година, на 14 февруари ще бъдат похарчени общо около 18,6 милиарда долара за подаръци, романтични вечери, облекло и други принадлежности, свързани с роматичната любов. Това са очакванията на пазарни наблюдатели, цитирани от „Уолстрийт джърнъл“.

Специално в САЩ се очаква всеки американец да похарчи средно 126,03 долара, твърдят от американската Федерация на търговците на дребно.

Въпреки че потребителските навици се променят, някои продукти като картичките до любимия за Свети Валентин, шоколадовите бонбони и бельото, остават класика и се купуват винаги. Фирмите, които ги предлагат и активно се рекламират, печелят значително от продажбата им. Други продукти като бижутата, които се подаряват, са по-малко популярни. Покупката им зависи от навиците на отбран кръг клиенти, които могат да си ги позволят.

Компаниите, които печелят най-вече на Свети Валентин, се отнасят към празника като към жизненоважен момент за финалния резултат на бизнеса.

Анализаторите на „Уолстрийт джърнъл“ обръщат внимание на Свети Валентин от гледна точка на икономическите тенденции и потреблението, което той налага. Те представиха списък на компаниите, „които обичат празника“ в Америка – един от регионите на света, в които романтичната любов се празнува активно. Продуктите и услугите, които те предлагат, са сред най-популярните на днешния ден, и в останалите развити икономики.

Според тях най-печеливша на този празник в страната ще бъде American Greetings Corp. Тя е публична компания с централа в Кливланд, щата Охайо, която се търгува на нюйоркската фондова борса и продава поздравителни картички. Продажбите й в последните 12 месеца възлизат на 1,75 млрд. долара. Според наблюдателите, Свети Валентин е вторият ден с най-голямо търсене на картички през календарната година, след Коледа. Проучвания в САЩ показват, че 54% от хората, потвърдили, че ще празнуват Деня на влюбените, са заявили, че положително ще купят картичка за любимия човек.

Друг бизнес, посочен на второ място в списъка с фирмите, които "обичат" днешния празник в САЩ, е 1-800-Flowers.com Inc. Вероятно се досещате, става дума за интернет поръчки на цветя и подаръци. Компанията е фамилен бизнес. Собственост е на американското семейство Маккан. Изпълнителен директор е основателят й Джим Маккан. Президент - синът му Крис.

Следва производителят на бонбони и сладки изделия The Hershey Cо. В последните 12 месеца той може да се похвали с продажби в САЩ за 6,64 милиарда долара. На празника ще предложи специална серия шоколадови бонбони с формата на сърца от бранда й Bliss. Фирмата имаше особено силна година през 2012-а, с над 9% ръст в продажбите. През 2013 г. очаква продажбите й да се повишат между 5 и 7%. Това са посочили нейни представители пред инвеститорите й.

Сред останалите големи марки, които печелят от празника на влюбените в Америка, са сочени Tiffany & Co., специализирана в продажбата на бижута, Limited Brands Inc., която продава бельо, Church & Dwight Co. Inc., която произвежда най-купуваните в Щатите кондоми (Trojan), IAC/InteractiveCorp., чиито водещ продукт е платформа за онлайн запознанства с хора от противоположния пол, и Bloomin’ Brands Inc., която притежава популярна верига ресторанти.

Повече информация за фирмите, можете да прочетете в първоизточника тук.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ