Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Кратка история на рекламата 4
Рекламата се е превърнала в дейност на квалифицирани институции с експерти, със свои собствени правила на работа и творческа стойност, когато се появили рекламните агенции. Това разказват авторите от MediaKnowall в поредицата, която ви представяме.
Агенциите са възникнали в САЩ в края на 19 век. в отговор на все по-пренаселения пазар. Производителите осъзнали, че промоцията на техните продукти е жизненонеобходима за бизнеса им, ако искат да оцелеят. Тогава се появили експертите в рекламните агенции, които започнали да "продават себе си" като специалисти по комуникация на клиенти, които навлизали в бизнеса с фабричното производство.
Появили се копирайтърите, които срещу заплащане били готови да измислят серия от промоционални изявления. Много от тези мъже били набиращи популярност автори на романи или журналисти, които разбрали, че могат да спечелят повече като използват умението си да се заиграват с езика в услуга на продажбите. За Джон И. Едуардс например се смята, че е печелил значителната за онова време сума от 100 долара на ден, като е пишел промоционални съобщения през 1890 г.
По-късно копирайтърите обединили сили с професионалните илюстратори, които започнали да правят дизайн, специално предназначен за рекламата.
Добър ранен пример за рекламиране е кампанията за Arrow Shirts, дело на екипа на Ърнест Колкинс и Ралф Холдън. Те двамата наели Джоузеф Лейъндекър, за да създаде изображение. Лейъндекър използвал като модел своя партньор от реалния живот Чалз Бийч и създал рекламен образ на мъж, който не толкова показвал ризите Arrow Shirts, колкото олицетворявал една цяла насока на мисленето, възприятието за света и начина на живот. Той сътворил рекламен персонаж от печатните илюстрации, който бил въплъщение на определен лайфстайл.
Спретнат, неравно подстриган, облечен с риза с висока, закопчана яка и вратовръзка, мъжът на Arrow Shirts представял на целевата аудитория цял набор от житейски избори и оформил основната линия в рекламата на марката в следващите 50 г. (Илюстрацията му можете да видите вдясно от този текст.)
Иноватори като американците Клод Хопкинс и Албърт Ласкър разработили идеята за обсега и сложността на рекламата в ранните години на 20 век. За разлика от предшествениците му, Хопкинс убедено вярвал, че рекламистът трябва да знае абсолютно всичко за продукта, който продава. Той използвал ефективно факта, че от бирата Schlitz почиствали бутилките си с пара, за да промотира марката, въпреки че това било обща практика сред пивоварите по това време. Така, заради рекламата й, Schlitz станала бирата, която се засоциира с добрата хигиена и качеството.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.