Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|К‘ви са тия?
„Ааааа, някой да ме застреля“. Това е мисълта, която се върти в главата на доста членове на криейтив отдели в големи и средни рекламни агенции. Реакцията може да се прочете лесно на лицата им – докато акаунтът разказва брифа за средно голям, но абсолютно неизвестен търговец на хранителни продукти, погледите им изведнъж отплуват нанякъде, ръцете им изчезват под масата, където започва цъкането, с който е наличен в WhatsApp/Tinder/[социално приложение] по избор.
Примерът е много краен, но обяснява добре проблемът – рекламата е тщеславен бизнес. Мечтаем да работим за най-големите клиенти, с големите, „лъскави“ кампании, бюджети за чуждестранни режисьори, за които после да разказваме на приятелите си от индустрията. И това е съвсем нормално, кой не иска да работи за известни, престижни брандове? Все пак, къде-къде по-добре е в портфолиото да имаш имената на компании, които не е нужно да обясняваш кои са и с какво се занимават.
Работата за големи клиенти е страхотна школа. Научаваш се (обикновено) на много нови техники, структуриране на работа, самодисциплина, в някои случаи – и на дипломация. Бюджетите позволяват да се направи нещо интересно, да се разкаже идеята във всички възможни канали, да използваш технология, която досега не си имал възможност да приложиш. Да направиш нещо „лъскаво“. Имаш чувството, че участваш в нещо, което ще има огромно влияние върху бизнеса и икономиката. Въобще, от кампаниите за големи клиенти се очаква да бъдат проводник на иновации, каквито те често са.
Обаче.
Огромната част от работата ни е нелъскава. Огромната част от клиентите ни са неголеми или креативността им е последна грижа, важното е да продават. Тогава защо да развълнуваш дизайнер с проект за регионален месокомбинат, например, е по-трудно, отколкото да откриеш клиент, който да не разбира от дизайн? Много често именно подобен тип проекти ти позволяват наистина да се забавляваш, докато работиш, без да се намесват 16 човека от всеки възможен отдел в компанията.
Борислав Кандов, The Smarts
Целият текст може да прочетете в специалния златен брой на „Мениджър”. С подарък за теб – календарът на „Мениджър”. Можете да го поръчате от ТУК.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.