Личният бранд – това сте вие

Личният бранд – това сте вие

Всеки от нас има личен бранд, оформен от излъчването му, социалната роля, която е поел, реакциите. Той идва по рождение с името, с което ни кръщават, и след това се определя от житейските избори, които правим, защото човек е това, което е избирал. Не какъвто се е родил.

Важно нещо в управлението на този т.нар. личен бранд е, че той никога не спи. Дори когато си мислите, че не градите собствен имидж, когато сте склонни да направите компромис със себе си и да изневерите на принципите си, вие пак го допълвате. 

Личният бранд – това сте вие. Колкото по-уникални сте и запалени от интересите си, готови да отстоявате позициите си, толкова по-добре. Маркетинг професионалистите ще потвърдят – най-лошото за една марка е да бъде непостоянна и неубедителна.

Марката означава ценности. Тя се утвърждава с времето и колкото повече години минават, докато тя живее, толкова по-ценна става. (Или загива под напора на конкуренцията, но това е друга тема. Тук говорим за успешните марки, каквито искаме да бъдем всички.)

Помислете например за някой ваш близък човек, който е бил до вас винаги, безусловно, независимо какво ви се случва. После си представете, че изведнъж той се променя радикално и въпреки че го познавате отдавна, спира да ви подкрепя. С изненада откривате, че нещо не е наред с него. Ще се учудите. Може би ще се запитате какво да сторите. Този човек, когото сте мислили, че познавате, действа извън бранда си. Това не е хубаво.

Всеки трябва да бъде себе си. Постоянно. Ако внезапно започне да не е, има някаква причина.

Зад всяко човешко действие има логика, която можем да разберем само ако „излезем” от себе си и се поставим на мястото на другия.

Част от успеха на човек в живота се дължи на тази способност да разбира грубите, непонятни действия на останалите хора, с които е заобиколен. Друга част от този успех се дължи на постоянството в действията и разбиранията, за което стана дума по-горе. То е ключова съставка на т.нар, персонален брандинг – название от маркетинг медиите в англоезичния печат на процес, в който човек се представя пред другите. Идеята е, че никой няма да ви вярва, ако не живеете според бранда, който сте си изградили, и никой няма да може да ви се доверява, ако сте непостоянни.

Имате личен стил, нали? Личен вкус? Трябва да го имате, ако не сте сред „живите мъртви” и обичате живота. Тогава го отстоявайте. Не се придържайте към масовото мнение. Не сменяйте постоянно възгледите според модата. Ще видите, че рано или късно, заради това постоянство, ще ви уважават дори противниците. Ще ви търсят за мнение. Защото сте себе си.

Толкова за връзка с маркетинга и житейската философия.

P. S: Последният съвет е малка бележка. Не приемайте буквално препоръката за устойчивост на възгледите по отношение на гардероба си. Дори и да сте на години да минават, не се страхувайте да експериментирате с различни цветове. Забавлявайте се. Облеклото е и за това.

По материали от чуждия печат

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ