Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Маркетинг казусът "Haribo"
Нов казус от света на маркетинга е отразен в международните медии. Германски съд нареди на рекламна агенция Mediaplus да разкрие всички намаления, отстъпки и възвърнати суми, които е получила, докато е работила за производителя на световноизвестните желирани бонбони с формата на мечета Haribo.
Съдебното постановление идва от дело, в което бившият клиент Haribo обвинява агенцията, че е присвоила пари или други облаги от медийните си кампании за него, с които се сдобивала, докато позиционирала рекламата му в медиите. В повечето случаи рекламодателите изискват от агенциите да им дават всичко, спечелено от намаления или възстановени плащания при кампаниите за тях. В случая Haribo твърди, че Mediaplus може да е задържала пари за себе си. Води се разследване.
Спорът е за внушителна сума – над 1 милион евро, сочи съдебното решение, без да дава още подробности. Той ще се отрази в европейските кръгове на покупка на медийно пространство. Смята се, че ще накара много клиенти да поискат одит на агенциите, с които работят.
Германските власти разследват практиките за купуване на реклама от няколко години. 15% от агенциите в Германия са свързани с разследването. Подобен е и случаят с производителя на кисело мляко Danone, който отправи обвинения към немската агенция за купуване на реклама Aegis, с която бе работил. Бившият президент на Aegis Александър Рузика беше принуден да напусне поста си, след като стана ясно, че е отклонявал преимущества, давани на агенцията му от телевизионни компании, като например безплатно медийно време, към частна компания, и след това ги е продавал на печалба. Aegis подписа споразумение за прекратяване на делото срещу нея, за която плати на Danone през 2010 г. официално необявена сума, за която се смята, че е 30 милиона евро.
Сега, Haribo изисква от Mediaplus да й даде цялата си информация за отстъпките, които е получавала по нейни кампании, за непаричните облаги, намаленията, обезщетенията, безплатните ТВ спотове, които са й били предоставени от медията като посредник в рекламните сделки. Всичко това, в годините от 2004 до 2008 г. Тя изисква информация и за трети страни, които може да са били свързани с работата на Mediaplus. Съдебното постановление не указва кои тоно са тези трети страни.
Кратка справка из германския маркетинг пазар показва, че изпълнителният директор на Mediaplus Доминико Мадиле е напуснал компанията през януари на 60-годишна възраст, като се е пенсионирал.
В края на 2012 г. бившият маркетинг директор на Haribo Михаел Кремер призова за по-голяма прозрачност в германското закупуване на медийно пространство.
За случая разказва Business Insider
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.