Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Маркетинг от уста на уста и "вирусно" рекламиране
Тези два нашумели термина обозначават маркетингови техники, които имат общо и същевременно се различават.
Маркетингът от уста на уста се случва тогава, когато бизнесът прави нещо и клиентите му казват за това на 5 до 10 свои приятели. Това е ехо ефект. Първоначалният звук е силен и след това бавно заглъхва на всеобщия фон.
За разлика от него т.нар. вирусен маркетинг (“viral marketing”) има по-сложен ефект. Клиентът казва на 5 до 10 души и след това, тези 5 до 10 души казват на други 5 до 10. Двигателят на вирусната кампания обикновено е силната емоция. Става дума за своеобразен модел, който бързо се разпространява сред повече и повече хора и вече няма нужда от повече маркетинг усилия.
Двете са подобни, но както виждате не става дума за едно и също.
Маркетингът от уста на уста е ключов компонент в растежа на малкия бизнес. Той често задвижва работата на новите малки фирми в началните времена, когато няма пари за големи маркетинг бюджети. Хората споделят опита си във връзка с продуктите и услугите на семейството си и на няколко приятели.
Вирусният маркетинг се задейства на базата на силна емоция от страна на клиента, което го мотивира да споделя съобщението си с колкото може повече хора. Много рядко може да се дирижира вирусна кампания. Тя се задвижва от само себе си. За да успее една такава кампания и да е положителна хората трябва да чувстват, че имат лична полза от успеха й или да вярват, че усилията им са подкрепа за личната полза на други. Тук са много важни каналите, по които съобщението се пренася. За да успее такава кампания, съобщението трябва да може да се пренася от телевизията и радиото в интернет и в социалните мрежи. Разпространението не зависи от маркетинга на бизнеса и не е в неговия контрол, както при рекламата от уста на уста.
Лаура Лейк за MarketingAbout
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Технологичният сектор подкрепи европейските фондови борси*
Финанси |DeepL обмисля първично публично предлагане в САЩ
Технологии |Мартин Димитров: До края на годината дефицитът ще бъде 5,1%
Икономика |"Възраждане" се обяви против увеличаването на тавана за работници от трети страни в предприятията
Политика |Българин е сред задържаните на хуманитарната флотилия за Газа
Общество |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |Започва плановият 90-дневен ремонт на топлопреносната мрежа в "Дружба" 2
ЕС |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.