Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Маркетинг от уста на уста и "вирусно" рекламиране
Тези два нашумели термина обозначават маркетингови техники, които имат общо и същевременно се различават.
Маркетингът от уста на уста се случва тогава, когато бизнесът прави нещо и клиентите му казват за това на 5 до 10 свои приятели. Това е ехо ефект. Първоначалният звук е силен и след това бавно заглъхва на всеобщия фон.
За разлика от него т.нар. вирусен маркетинг (“viral marketing”) има по-сложен ефект. Клиентът казва на 5 до 10 души и след това, тези 5 до 10 души казват на други 5 до 10. Двигателят на вирусната кампания обикновено е силната емоция. Става дума за своеобразен модел, който бързо се разпространява сред повече и повече хора и вече няма нужда от повече маркетинг усилия.
Двете са подобни, но както виждате не става дума за едно и също.
Маркетингът от уста на уста е ключов компонент в растежа на малкия бизнес. Той често задвижва работата на новите малки фирми в началните времена, когато няма пари за големи маркетинг бюджети. Хората споделят опита си във връзка с продуктите и услугите на семейството си и на няколко приятели.
Вирусният маркетинг се задейства на базата на силна емоция от страна на клиента, което го мотивира да споделя съобщението си с колкото може повече хора. Много рядко може да се дирижира вирусна кампания. Тя се задвижва от само себе си. За да успее една такава кампания и да е положителна хората трябва да чувстват, че имат лична полза от успеха й или да вярват, че усилията им са подкрепа за личната полза на други. Тук са много важни каналите, по които съобщението се пренася. За да успее такава кампания, съобщението трябва да може да се пренася от телевизията и радиото в интернет и в социалните мрежи. Разпространението не зависи от маркетинга на бизнеса и не е в неговия контрол, както при рекламата от уста на уста.
Лаура Лейк за MarketingAbout
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
България |Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Финанси |Демократи от американския Конгрес искат Андрю Маунтбатън Уиндзор да отговаря на въпросите за Епстийн в САЩ
Свят |Шефът на Razеr: Подгответе се изкуственият интелект да промени всичко в гейминг индустрията
Технологии |Министър Вълчев: Ще има увеличение на учителските заплати
България |Министър Вълчев: Ще има увеличение на учителските заплати
България |Китайският президент Си Дзинпин предлага създаване на глобален орган за регулиране на изкуствения интелект
Технологии |Пентагонът е дал зелена светлина за предоставяне на „Томахоук“ на Украйна. Решението е в ръцете на Тръмп
Свят |Румен Радев: Само партията, която лично аз обявя, може да бъде моя партия
Политика |Френският премиер призовава за преговори на закрити врати след одобряването на нов данък върху богатството
Политика |Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Финанси |Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Белият дом ще обяви, че китайските съоръжения на Nexperia ще възобновят доставките на чипове
Технологии |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.