Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Маркетинг препоръка: Представете продукта на живо
Медиите, в които представяме кампании, се промениха. Заедно с тях и маркетинг подходите. Добрата стара практика с представянето на нови и малко популярни продукти чрез организиране на събитие обаче остава работеща класика.
Само истинското изживяване, в което хората могат да се докоснат до даден продукт, може да им създаде непоклатимо мнение. Така се ражда поводът за реклама от уста на уста. Възпитава се предпочитание, толкова лично и задълбочено, колкото друг тип кампания не би могла да създаде.
Събитията с представяне на продукти са движеща сила на вид маркетинг, наричан в американските медии за бизнес и предприемачество "experiential marketing". Неговите инициативи събират потенциални клиенти и продукти на едно място. Целта им е да създават възможно най-запомнящи се изживявания. В тях потребителите сами разбират какви са предимствата продукта, като го опитват.
Този тип маркетинг създава по-висока разпознаваемост на бранда, коментират авторите на книгата, издадена в САЩ, "Максимум маркетинг за минимални пари: Топ 50 на начините да развиете малкия си бизнес". Те разказват за собственик на малка фирма за играчки в Щатите, който създал нов продукт и успял да убеди големи вериги за детски стоки да го предложат. За жалост минали седмици и бройките останали на щандовете им, без да се купуват. Скоро станало ясно, че продуктът няма да просъществува, заобиколен на рафтовете от хиляди други играчки, брандирани с добре познати имена. Предприемачът обаче не се отказал, а вложил от парите на бизнеса си, за да наеме павилиони, временни гишета в търговски центрове, книжарници. Въобще, отишъл навсякъде, където имало струпване на деца, и организирал събития, в които им дал възможност да се докоснат до играчките. Така направил продукта си хит. Впоследствие организирал специални събития с представянето му, които направил максимално забавни. Организирал редовни срещи на момиченцата скаути в цялата страна. Заел се с най-различни видове активности, с реални срещи, с които маркетинг стратегията му успяла.
„Събитията остават евтин начин да представите продукта си“, подчертават авторите на книгата. „Ключът в организирането им е да изберете да ги проведете на място, където ще привлечете правилната тълпа“, допълват те. Такова място може да бъдат, освен моловете, книжарниците, търговските панаири, улицата, паркът, откритите градски пространства, където има редовен поток от преминаващи хора, които са потенциална целева аудитория.
Американската фирма Jack Morton представя изследване, което сочи че 84% от жените, участвали в събитие с представяне и опитване на продукт, биха завели семейството си или приятели на второ подобно маркетинг мероприятие на живо. 75% посочват, че биха разказали на близки и познати за подобни преживявания. Това е, което различава събитията от всичко друго в маркетинга и ги прави работеща класика.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.