Маркетинг с sms-и? Това работи!

Маркетинг с sms-и? Това работи!

Маркетинг с sms-и? Това работи!

Организирате събитие? Изпратете на участниците, потвърдили че ще дойдат, sms за напомняне, че след няколко дни ще се радвате да се видите с тях. Това съветват британски експерти. 

Sms-ите остават работещ инструмент за маркетинг на услуги и преживявания - кой би пропуснал да прочете съобщение на смартфона, където и да се намира, дори и ако е в среща?

Ако пък искате да промотирате продукта си, това също е добър избор. Употребата на мобилни телефони по света остава по-разпространена от тази на интернет и от фиксирания интернет достъп с кабел, посочва американското Inc. 

Маркетингът с SMS-и е сравнително евтин спрямо други видове кампании, продължават те. В същото време може да има висока възвръщаемост на инвестицията. Известни са много причини, които доказват защо е полезно да се насочите към него. Ето и част от най-ефективните тактики за използване на съобщения за маркетинг. 

  • Предложете стимули. Изкушете клиентите, като им предложите талони за намаления, много добри сделки. Създайте впечатление, че клиентът е част от специално общество на хората, които могат да се възползват от тези предложения. 
  • Пишете кратко и с дружелюбен тон. Над 90% от SMS-ите са прочитани за не повече от 3 секунди. Те са личен начин за свързване с клиентите. Използвайте 160-те им знака, за да предложите добавена стойност към продукта или услугата и да мотивирате положителен отговор. 
  • Включете призив за действие. В случая на благотворителните инициативи например, два фактора задвижват всяка кампания с SMS-и - ключова дума и кратък код за отговор. Ако искате клиентите да участват в кампанията ви, напишете и изпращайте съобщение, в което думата и кодът за отговор се отличават видимо. 
  • Използвайте MMS. Картинката в съобщение понякога може да има много по-провокиращ ефект от 160-те знака. Така е, когато снимката говори повече от думите. В MMS-а може да включите и линк към видео в YouTube, в което разказвате повече. 
  • Ако предлагате конкурс или състезание с участие с SMS-и, направете събитието интерактивно. Организирайте го в специален сайт и в социалните медии. Те са простичък, но силен начин за намиране на обратна връзка. 
  • Окуражавайте. Някои компании използват текстовите съобщенния, за да мотивират клиенти да се включват в техни инициативи, да споделят в социалните медии. Награждават участващите за усилието с намаления, подаръци, ексклузивни права. 
  • Създайте чувство на спешност. Включете дата, до която човек може да отговори - така ще се сдобиете с желания отговор по-бързо. 
  • Ако предлагате в съобщение оферта за покупка, предлагайте само много изгодни сделки. Само така ще избегнете раздразнението от поредната атака на телефона. Посочете, ако е възможно, че това не се предлага на всеки клиент. Че събитието е за определена група от хора. Защо точно този човек получава съобщението ви? 
  • Всяко съобщение трябва да бъде мотив да се посети страницата на компанията в интернет или в социална медия. 
  • Задавайте въпроси в SMS-ите или канете за участие в проучвания. Попитайте хората за мнението им за продукт или идея. Щом направите нужните изводи, огласете ги в мрежата. 
  • Изпращайте съобщения след потвърдена регистрация в интернет за събитие, което провеждате, или след комуникация по имейла. Хората много често потвърждават или отговарят на електронни писма от телефона. Така двете съобщения може да се съчетаят и да направите представянето си по-запомнящо се. По-вероятно е по този начин да ги активизирате и да провокирате разговор. 
  • Пращайте SMS-и само в подходящото време от деня. Кое е то? Експерти препоръчват това да бъде сутрин, малко преди хората да са започнали работния ден, или привечер, когато го приключват. Не изпращайте съобщения във времето за обедна почивка. 
  • SMS-ите работят добре за позициониране пред поколението Z. Най-младите клиенти, родени след 2000 г., масово използват смартфони, по този начин ще им направите впечатление. те са работната сила на бъдещето. 
  • Винаги питайте клиентите от какъв тип информация за услугите и продуктите на компанията ви имат нужда. След това обновявайте програмата си за изпращане на SMS-и - за да бъде тя максимално целенасочена, конкретна и полезна. 
  • Нека текстът ви звучи лично. Хората са склонни да отговарят най-вече на запитвания, изпратени директно до тях. Ако сматате, че е удачно, включвайте в съобщението си обръщение по име. 

Както при всеки метод за маркетинг, така и при този колкото повече време прекарате в работа, толкова повече ще се усъвършенствате, повече обратен отговор ще получавате. SMS-ите могат да ви помогнат да разберете какви цели да си поставяте в бъдеще, къде стои бизнесът ви на пазара и какво да сторите, за да направите офертите си още по-добри. Методът работи добре и за малкия бизнес. 

Успех!

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ