Маркетинг с sms-и? Това работи!

Маркетинг с sms-и? Това работи!

Организирате събитие? Изпратете на участниците, потвърдили че ще дойдат, sms за напомняне, че след няколко дни ще се радвате да се видите с тях. Това съветват британски експерти. 

Sms-ите остават работещ инструмент за маркетинг на услуги и преживявания - кой би пропуснал да прочете съобщение на смартфона, където и да се намира, дори и ако е в среща?

Ако пък искате да промотирате продукта си, това също е добър избор. Употребата на мобилни телефони по света остава по-разпространена от тази на интернет и от фиксирания интернет достъп с кабел, посочва американското Inc. 

Маркетингът с SMS-и е сравнително евтин спрямо други видове кампании, продължават те. В същото време може да има висока възвръщаемост на инвестицията. Известни са много причини, които доказват защо е полезно да се насочите към него. Ето и част от най-ефективните тактики за използване на съобщения за маркетинг. 

  • Предложете стимули. Изкушете клиентите, като им предложите талони за намаления, много добри сделки. Създайте впечатление, че клиентът е част от специално общество на хората, които могат да се възползват от тези предложения. 
  • Пишете кратко и с дружелюбен тон. Над 90% от SMS-ите са прочитани за не повече от 3 секунди. Те са личен начин за свързване с клиентите. Използвайте 160-те им знака, за да предложите добавена стойност към продукта или услугата и да мотивирате положителен отговор. 
  • Включете призив за действие. В случая на благотворителните инициативи например, два фактора задвижват всяка кампания с SMS-и - ключова дума и кратък код за отговор. Ако искате клиентите да участват в кампанията ви, напишете и изпращайте съобщение, в което думата и кодът за отговор се отличават видимо. 
  • Използвайте MMS. Картинката в съобщение понякога може да има много по-провокиращ ефект от 160-те знака. Така е, когато снимката говори повече от думите. В MMS-а може да включите и линк към видео в YouTube, в което разказвате повече. 
  • Ако предлагате конкурс или състезание с участие с SMS-и, направете събитието интерактивно. Организирайте го в специален сайт и в социалните медии. Те са простичък, но силен начин за намиране на обратна връзка. 
  • Окуражавайте. Някои компании използват текстовите съобщенния, за да мотивират клиенти да се включват в техни инициативи, да споделят в социалните медии. Награждават участващите за усилието с намаления, подаръци, ексклузивни права. 
  • Създайте чувство на спешност. Включете дата, до която човек може да отговори - така ще се сдобиете с желания отговор по-бързо. 
  • Ако предлагате в съобщение оферта за покупка, предлагайте само много изгодни сделки. Само така ще избегнете раздразнението от поредната атака на телефона. Посочете, ако е възможно, че това не се предлага на всеки клиент. Че събитието е за определена група от хора. Защо точно този човек получава съобщението ви? 
  • Всяко съобщение трябва да бъде мотив да се посети страницата на компанията в интернет или в социална медия. 
  • Задавайте въпроси в SMS-ите или канете за участие в проучвания. Попитайте хората за мнението им за продукт или идея. Щом направите нужните изводи, огласете ги в мрежата. 
  • Изпращайте съобщения след потвърдена регистрация в интернет за събитие, което провеждате, или след комуникация по имейла. Хората много често потвърждават или отговарят на електронни писма от телефона. Така двете съобщения може да се съчетаят и да направите представянето си по-запомнящо се. По-вероятно е по този начин да ги активизирате и да провокирате разговор. 
  • Пращайте SMS-и само в подходящото време от деня. Кое е то? Експерти препоръчват това да бъде сутрин, малко преди хората да са започнали работния ден, или привечер, когато го приключват. Не изпращайте съобщения във времето за обедна почивка. 
  • SMS-ите работят добре за позициониране пред поколението Z. Най-младите клиенти, родени след 2000 г., масово използват смартфони, по този начин ще им направите впечатление. те са работната сила на бъдещето. 
  • Винаги питайте клиентите от какъв тип информация за услугите и продуктите на компанията ви имат нужда. След това обновявайте програмата си за изпращане на SMS-и - за да бъде тя максимално целенасочена, конкретна и полезна. 
  • Нека текстът ви звучи лично. Хората са склонни да отговарят най-вече на запитвания, изпратени директно до тях. Ако сматате, че е удачно, включвайте в съобщението си обръщение по име. 

Както при всеки метод за маркетинг, така и при този колкото повече време прекарате в работа, толкова повече ще се усъвършенствате, повече обратен отговор ще получавате. SMS-ите могат да ви помогнат да разберете какви цели да си поставяте в бъдеще, къде стои бизнесът ви на пазара и какво да сторите, за да направите офертите си още по-добри. Методът работи добре и за малкия бизнес. 

Успех!

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул