Маркетингът на Световното пак залага на музика

Ритъмът - като език, който разбират всички нации всички нации, отново ще бъде инструмент за въздействие на маркетинга по време на Световното първенство по футбол. Това отбелязва материал на „Асошиейтед Прес”.

Естествено, Мондиалът е събитие, което ще прикове погледите на планетата – мечтано поле за показ на всяка марка, в което само големите компании могат да си позволят да се рекламират. Има обаче и особености. Например, за разлика от финала на американската футболна лига Супербоул, който е най-скъпото рекламно събитие в ТВ ефира на САЩ за годината, в Световното няма много рекламни блокове. Мачовете са разделени от две полувремена и между тях са наредени като на рафт в магазин скъпите спотове, купени от големите марки. Блоковете са твърде дълго. Зрителите стават от пред телевизора. Много от тях започват да вършат нещо междувременно, докато рекламата тече. Ето защо марките, които искат действително да спечелят популярност от събитието, залагат все повече на музика. Така се запомнят. 

Activia на Danone, например, ще се рекламира с песен на Шакира. Певицата подновява популярното си парче от Световното в Африка през 2010 г. “Waka Waka” с центрирано около Бразилия видео на име “La La La”.

Coca-Cola пък записа песен на английски език – “The World is Ours” и след това създаде 32 нейни местни версии, всяка от които е изпята от певец, популярен в държавата, където рекламата й ще се излъчи.

Beats Electronics, създадена от рап звездата Доктор Дре и музикалният продуцент Джими Йовин, направи впечатляващ, изпълнен със звезди 5-минутен рекламен филм на име “The Game Before The Game”, озвучен от парчето "Jungle" на Jamie N Commons & The X Ambassadors.

Идеята на големите компании е да успеят да привлекат вниманието на една от най-големите глобални телевизионни пубики – 3,2 млрд. души през 2010 г., като й въздействат чрез слуха. Световното е звук и картина - това създава емоцията. 909,6 милиона зрители гледаха и се вълнуваха по време на мача за финала на последния му шампионат в Африка. 

„Спортът е страхотен повод за обединение и малко състезания са глобални като Световното първенство”, коментира Алън Адъмсън, управляващ директор на американската брандинг фирма Landor Associates. „Музиката е другата голяма платформа, която преминава отвъд границите на културите и езиците, така че тя е емоционален начин да се свържеш с толкова широка публика, колкото е тази на Световното”, казва той.

Връзката между музиката и първенството не е нещо ново. Надпреварата има песен за химн от 1962 г., когато за първи път дебютира като неин саундтрак песента "El Rock del Mundial" на Los Ramblers в Чили. 

Химнът тази година е избраната от ФИФА песен "We Are One (Ole Ola)" на Дженифър Лопес и Питбул. Тя не се хареса на мнозина в Бразилия, които смятат, че е твърде безразлична към бразилската култура, в която се потапя събитието. Те не харесват това, че парчето, изпълнено от Питбул и родената в Бронкс Дженифър Лопес, която е от пуерторикански произход, не съдържа текст на португалски език. В него се пее само на английски и испански – дава езика, които не са национални в Бразилия.

Въпреки това, песента се радва на очаквана популярност и одобрение по света, с поне 72 милиона прегледа в YouTube в последните седмици. Както и друга на Лопес, Рики Мартин и пуерториканския рапър Уисин - "Adrenalina", в чиито клип тамнцува и българската футболна звезда Христо Стоичков. 

Виж още: Джей Ло ще пее на откриването на Мондиала

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ