Най-великият търговец на света

Най-великият търговец на света

„Ще упорствам, докато успея! Не съм роден на този свят за поражение, неуспехът не тече във вените ми. Не съм овца, която чака побутването на овчаря си. Аз съм лъв и отказвам да разговарям, да ходя и спя с овцете. Касапницата на провала не е моя участ. Ще упорствам, докато успея!”. От „Най-великият търговец на света”.

***

Човек лесно се подвежда, че бизнесът се движи само от печалбите и финансовите резултати. Лесно е да изгубим поглед над пътуването и да ни убегне човешката същност, залегнала в смисъла на търговията. Тя е ключова за работата на всяка компания. За всяка маркетинг активност. 

Първата книга, която ми помогна да разбера това и да се ориентирам като млад бизнесмен, беше „Най-великият търговец на света” на Ог Мандино. Това бе първата професионална книга, с която почувствах, че установявам директен контакт. Тя се докосна до мен и до моя начин на мислене. Създаде прозрения. 

Открих я, когато бях на 25, веднага щом напуснах дома на родителите си в Куинс,  за да отворя нова страница в живота си във финансовия център на Манхатън. Един от новите ми съседи – служител на „Уолстрийт” – ми препоръча да я прочета. Той се движеше в кръг от хора, които се справяха добре и имаха висок стандарт на живот. Подари ми я с посвещение „Никога над теб. Никога под теб. Винаги до теб”.

В този цитат се корени същността на най-великия търговец на света. (На най-страхотното отношение към клиентите. На най-добрата позиция, от която се отправя маркетинг съобщение от бранд - бел. ред.) „Никога над теб. Никога под теб. Винаги до теб”. Мото, което взех присърце.

Преди да прочета тази книга, имах много други любими. Повечето от тях бяха научна фантастика, дори романи, но те никога не успяха да ми проговорят директно. Тази книга заговори на душата ми. Накара ме да поискам повече действие от собствения си живот и ми внуши кои бяха инструментите, нужни, за да го предприема.

„Най-великият търговец на света” е история за бедно момче, което получава древни свитъци. Те му дават мъдрост и уроците, от които се нуждае, за да постигне мечтите си. Историята се развива в религиозен храм. Част от посланието гласи, че е решаващо за живота и успеха на бизнеса ни да изградим като хора добри навици и мисли. За да бъдем добри в продажбите, трябва да сме постоянни в усилията си, да сме предприемчиви и да съхраняваме любов в сърцето си – все неща, които може би всички знаем, но имаме нужда да чуем формулирани.

Стив Стоути, създател и изпълнителен директор на агенцията за маркетинг и реклама Translation в Ню Йорк. Историята е споделена от него в LinkedIn.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Lee затвърждава авторитета си в денима с кампания за новото поколение (Видео)
„Ще бъде наистина лошо“: Страхове от спукване на AI балон тресат Силициевата долина
Вучич е „разочарован“ от краткосрочната сделка за газ, преложена на Сърбия от Русия
Владимир Путин въведе мораториум върху държавните субсидии за горива до май 2026 г.
Филипините и Китай си отправиха взаимни обвинения след сблъсък в Южнокитайско море
Пакистан затвори границата с Афганистан след престрелки между силите на двете страни
В Камерун започнаха избори, които може да удължат управлението на най-възрастния президент в света
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци