Най-ефективните агенции и брандове в света

Най-ефективните агенции и брандове в света

Световният рекламен гигант WPP, агенция Ogilvy & Mather и брандът "Кока-Кола" оглавяват тазгодишната престижна световна класация за маркетингова ефективност Effie Worldwide. 

Effie Еffectiveness Index класира най-ефективните агенции по света, рекламодатели и марки, по отношение на маркетинговата им комуникация. През 2016 г. в глобалната класация влизат 3000 победители, като подреждането се основава на успехите им в повече от 40 национални и регионални конкурси Effie.

Когато една кампания стане финалист, или получи награда, агенциите и рекламодателите, подали заявката, се включват в статистиката на Effie Index. Всяка година Effie Worldwide обобщава резултатите на финалистите и победителите от конкурсите по света и публикува класация на най-ефективните компании и марки. Това е и най-важното класиране в маркетинговата и рекламната индустрия като цяло.

WPP през 2016 г. е обявена за най-ефективнa холдинговa агенция, "Кока-Кола" - за най-ефективен рекламодател и най-ефективен бранд. Ogilvy & Mather пък оглави класацията на международните групи от агенции. Позицията се заемаше досега от BBDO Worldwide, които бяха на върха в класацията през 3 от последните 6 години. FP7/DXB (Дубай) е най-ефективният офис на агенция в световен мащаб, а Budapest’s ACG Advertising Agency отново е най-ефективната независима агенция, както през 2014 г.

Най-значително разместване има в рамките на класираните международни групи от агенции, като Ogilvy & Mather се изкачва от трето на първо място, съобщават от Effie Worldwide. Компанията се задържа на най-високото ниво през три от шестте години, в които Effie индексът е създаден. Холдинговото дружество на агенцията, WPP, запазва лидерството си на топ агенция в продължение на 5 последователни години (Omnicom оглавява кампания на Effie Index през 2011 г.).

Петте най-ефективни рекламодатели в света са: The Coca-Cola Company, Unilever, Procter & Gamble, Nestlé and PepsiCo (всички, с изключение на Nestlé, запазват позициите си от 2015 г.).

Петте най-ефективни бранда в света са: Coca-Cola, Vodafone, McDonald's, Samsung и Movistar. Тази година Samsung прави своя дебют в топ пет за първи път. Всички други търговски марки запазват местата си от 2015 г.

Петте най-ефективни холдингови агенции и групи са: WPP Group, Omnicom, Interpublic (IPG), Publicis Groupe и Dentsu Aegis Network. Всички холдингови дружества запазват позициите си от 2015 г., като Dentsu Aegis е на мястото, което се заемаше от Havas през последните 5 години.

Петте най-ефективни международни групи от агенции са: Ogilvy & Mather, BBDO Worldwide, McCann Worldgroup, MullenLowe Group and DDB Worldwide. През 2015 г. BBDO Worldwide беше класирана на първо място, следвана от McCann Worldgroup, Ogilvy & Mather, Lowe & Partners (сега MullenLowe Group) и Young & Rubicam.

Петте най-ефективни отделни офиси на агенции са: FP7 / DXB (Дубай), Ogilvy & Mather (Мумбай, Индия), Sancho BBDO (Богота, Колумбия), ACG Advertising Agency (Будапеща, Унгария), а петото място се споделя от Ogilvy & Mather (Ню Йорк, САЩ) и MullenLowe Lintas (Мумбай, Индия).

Петте най-ефективни независими агенции са: ACG Advertising Agency, (Будапеща, Унгария), Güzel Sanatlar (Истанбул, Турция), MINT (Дубай), Droga5 (Ню Йорк, САЩ) и Wieden + Kennedy (Орегон, САЩ). Това е първият път, когато Droga5 се нарежда сред петте най-големи независими агенции в световен мащаб, като измества Wieden + Kennedy, влизащи в топ 5 на глобалната класация на Effie Index през 2012 г.

„В продължение на почти 50 години наградите Effie са златен стандарт за ефективност, а Effie Index, вече шеста поредна година, се очертава като мерилото, с което се определя успехът в нашата индустрия“, коментира Нийл Дейвис, президент и главен изпълнителен директор на Effie Worldwide. „Позициите в ранглистата се разместват през цялата година и е наистина вълнуващо да се види коя агенция ще остане на върха“, допълва той.

.............

Effie България, следвайки правилата на Effie Worldwide, всяка година обявява ранглиста на най-ефективните агенции, клиенти и търговски марки в България въз основа на резултатите от местния конкурс. Класацията за 2015 г. вижте тук, а резултатите за 2016 г. очаквайте след церемонията по обявяване на победителите в тазгодишния конкурс на 7 юни.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ