Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-лошите продуктови провали на всички времена
Колкото по-голяма е една компания, с толкова повече капацитет разполага да поема рискове. Влагането на милиони в маркетинг изследвания и рекламни експерименти може да донесе колосален успех. Може обаче и да се окаже грешна формула за създаването на злополучен продукт.
На втория случай посвещава обширен материал компанията за бизнес изследвания от американския щат Делауер 24/7 Wall. St. Тя разказва за най-големите продуктови провали на американските компании. Случаите, които представя, са подбрани след като анализаторите й разгледали представяния на продукти на пазара в САЩ от 1950 г. насам. Те включили в изследването си само провалите на компании, които в годината на пускане на пазара на несполучливия продукт, са били в списъка на американското списание „Форчън” с 500-те най-големи фирми в САЩ (Fortune 500). Материалът е озаглавен „Най-лошите продуктови провали на всички времена”. За тях ще ви разкажем в поредица, която започваме днес.
Бургерът Arch Deluxe на McDonald’s Американската верига за бързо хранене го пуска в закусвалните си през 1996 г. В тази година приходите на бизнеса й били 9.8 млрд. долара.
Arch Deluxe представлявал бургер с тежест над 115 грама. В него имало малко маруля, домати, лук, кетчуп и майонезено-дижонска горчица. Всичко това, в картофено хлебче. McDonald’s инвестирала 100 милиона долара да го рекламира конкретно пред пълнолетните американци – сума, която била по-голяма, отколкото похарченото за реклама на другите й бургери. В рамките на рекламната си кампания компанията показала на билбордове как доволни възрастни го хапват и се радват на вкуса му. В същото време, в телевизионни спотове акцентирала колко е неподходящ за по-младите й клиенти, показвайки деца, които се гнусят от него.
Оказало се обаче, че повечето възрастни не били убедени, че трябва да си купуват точно този бургер, именно защото децата им не го искали. Освен това, Arch Deluxe бил Deluxe. Той бил по-скъп. Струвал най-малко 2.29 долара. За сравнение, по това време McDonald’s в САЩ продавала известния си Big Mac за 1.90 долара.
Провалът на продукта бил толкова разтърсващ, че McDonald’s после напълно ревизирала стратегията си да представя нови стоки. В следващата маректинг фаза през 1997 г., тя представила Big Mac от 55 цента и опитала „драматично” да намали цените на бургерите си.
Още примери за епохални провали на големите американски компании може да прочетете в следващите епизоди от поредицата от утре.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.